گروه بورس- شرکت باما توانست طی دوره 8 ماهه منتهی به آبان‌ماه با تحقق سه‌هزار و 564ریال سود به ازای هر سهم معادل 71درصد از پیش‌بینی درآمد هر سهم خود را پوشش دهد.

بنابر اطلاعات منتشره شده از سوی سازمان بورس اوراق بهادار، باما درآمد هر سهم امسال را با ۷۹میلیارد و ۵۳۶میلیون ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۵هزار و ۱۵ریال پیش‌بینی کرده است.
باما طی دوره 8 ماهه منتهی به آبان‌ماه توانست با کسب 508میلیارد و 131میلیون ریال درآمد حاصل از فروش معادل 77درصد از پیش‌بینی فروش امسال خود را محقق کند. درآمد حاصل از فروش باما طی دوره 8 ماهه مزبور در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 48درصد افزایش داشته است.پیش‌بینی عملکرد باما برای سال مالی 86 در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش 39درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته 31درصد افزایش، سود عملیاتی 41درصد افزایش،‌ درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها 69درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات 12درصد افزایش نشان می‌دهد.
باما اعلام کرده است که هیات‌مدیره تصمیم دارد؛۶۰درصد سود قابل تقسیم را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند. پیش‌بینی درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری باما برای سال مالی ۸۶ به مبلغ۲۸میلیارد ۸۹۹میلیون ریال (مبلغ ۳۶۳ریال به ازای هر سهم) معادل ۷درصد از کل سود خالص است.
باما طرح احداث یک واحد فلوتاسیون هزار تنی با برآورد مخارج سرمایه‌گذاری به مبلغ 70میلیارد ریال را با هزینه‌های انجام شده تاکنون به مبلغ 400میلیون ریال که در سال 1388 به بهره‌برداری خواهد رسید در دست اجرا دارد و در رابطه با بخش استخراج موافقت سازمان صنایع و معادن اخذ شده است. همچنین در رابطه با بخش فرآوری جزئیات طرح توسط دو شرکت ترکیه‌ای و روسی تهیه شده ‌است؛ بنابراین در حال بررسی و اخذ موافقت از سازمان صنایع و معادن می‌باشد. همچنین شرکت در نظر دارد به منظور خرید شرکت‌های معدنی و تولیدکننده فلزات پایه، افزایش سرمایه به مبلغ 210میلیارد ریال از محل سود انباشته، مطالبات و آورده نقدی انجام دهد.