فارس- سخنگوی کانون کارگزاران بورس گفت: کانون از تبلیغات شرکت‌های کارگزاری در حد اطلاع‌رسانی استقبال می‌کند و بعد از مشخص شدن نقش‌های نظارتی، بر نحوه تبلیغات نظارت خواهد کرد. اکبر زرگانی‌نژاد در رابطه با مجاز بودن شرکت‌های کارگزاری بورس و اوراق بهادار، به اجرای تبلیغات سراسری ابراز کرد: در صورتی که این تبلیغات در حد اطلاع‌رسانی باشد، کانون از این اقدام استقبال می‌کند. وی ادامه داد: ‌با توجه به اینکه شرکت‌های کارگزاری مجوز‌های مختلفی چون بازارگردانی، اداره سبد سهام و کارگزار معرف و غیره را دارند، اطلاع‌رسانی درباره نحوه ارائه خدمات برای توسعه بازار مفید خواهد بود.

زرگانی‌نژاد در پاسخ به این سوال که آیا کانون کارگزاران بر تبلیغات شرکت‌های کارگزاری می‌تواند نظارت کند، گفت: مسلما شرکت‌های کارگزاری از بزرگ‌نمایی پرهیز و به اطلاع‌رسانی در چارچوب مقررات آیین‌نامه خواهند پرداخت؛ اما علاوه بر مراقبت‌هایی که کارگزاران به عمل خواهند آورد، سازمان و شرکت‌ بورس و همچنین کانون کارگزاران در محدوده نظارتی تعریف شده است و در صورت نیاز اقدام به نظارت و تذکرات لازم خواهند کرد. وی ادامه داد: هر‌چند با توجه به جابه‌جایی‌های فیزیکی سازمان و شرکت، هنوز نقش‌های نظارتی کانون کارگزاران مشخص نشده، اما به نظر می‌رسد نظارت بر تبلیغات نیز در حد وظایف نظارتی کانون باشد.

زرگانی‌نژاد در خاتمه از انتقال محل کانون کارگزاران به تالار فرعی بورس واقع در خیابان سعدی خبر داد و گفت: امروز اولین جلسه کانون در ساختمان جدید برگزار خواهد شد.