خریدار کیست؟

گروه بورس- آیا معامله ۱۲۳۲میلیارد تومانی فولاد مبارکه اصفهان امروز خریدار دارد؟

خبرگزاری فارس در این رابطه از قول یک منبع آگاه آورده است که باتوجه به عدم صدور مجوز برای سرمایه‌گذاران خارجی در عرضه یک‌هزار و ۲۳۲میلیاردتومانی فولاد مبارکه، خریدار خارجی حضور نخواهد داشت. این مقام آگاه با اشاره به عرضه نقد (معادل ۲۰درصد) سهم فولاد مبارکه که امروز در بورس انجام خواهد شد، ابراز داشت: تاکنون مجوزی برای خریدار خارجی بلوک ۲۰درصدی صادر نشده است؛ بنابراین فردا خریدار خارجی در بزرگ‌ترین معامله تاریخ بورس حضور نخواهد داشت.

وی ادامه داد: از طرف دیگر باتوجه به نیاز یک‌هزار و ۲۳۲میلیارد تومان از سوی خریداران داخلی و همچنین عدم تشکیل کنسرسیوم، احتمالا فردا عرضه یکجا و نقدی بلوک ۲۰درصدی فولاد‌مبارکه به فروش نخواهد رسید.

وی تاکید کرد: باتوجه به اینکه شرایط عرضه بلوک ۲۰درصد فولاد مبارکه، دو روز بعد از عرضه اولیه تغییر خواهد کرد، خریداران داخلی احتمالا در روز چهارشنبه وارد عمل خواهند شد.

این گزارش می‌افزاید: بر اساس تصمیم و اعلام سازمان خصوصی‌سازی، فردا ۳میلیارد و ۱۶۰میلیون سهم فولادمبارکه به قیمت پایه هر سهم ۳۹۰تومان در تابلوی فرعی بورس عرضه خواهد شد که ارزش کل این تعداد سهام بالغ بر یک‌هزار و ۲۳۲میلیاردتومان است که در صورت تحقق این معامله رکورد بزرگ‌ترین معامله تاریخ ۴۰ ساله بورس از ملی مس به فولادمبارکه تعلق خواهد یافت.

به گزارش فارس، مسوولان سازمان خصوصی‌سازی در شرایطی نسبت به فروش بلوک یکجا و نقدی سهام فولادمبارکه ابراز امیدواری کرده‌اند که مسوولان شرکت بورس و فعالان بازار سرمایه باتوجه به تبعات منفی عرضه ۱/۱میلیارد سهم ملی مس به ارزش یک‌هزار و ۱۷میلیارد تومان (که در ۶ آبان قطعیت این معامله اعلام شد) از عرضه و فروش بلوک ۲۰درصدی فولاد مبارکه به صورت نقدی ابراز نگرانی کرده‌اند.