گروه بورس - مدیرعامل شرکت بورس از جلسه مشترکی بین رییس‌جمهوری و مدیران شرکت‌های سرمایه‌گذاری در آینده نزدیک خبر داد. علی رحمانی در جلسه پرسش و پاسخ نشست «بررسی چالش‌های بازار سرمایه ایران» در پاسخ به سوال سهامداری درخصوص برنامه‌های بورس برای دعوت از رییس‌جمهوری گفت: شرکت بورس، پیگیری‌های لازم را برای این جلسه انجام می‌دهد و امیدواریم طی این جلسه به نتایج مطلوبی نیز برای توسعه و رونق بازار برسیم. وی در توضیح دلایل دعوت از مدیران شرکت‌های سرمایه‌گذاری گفت: از آنجا که در پرتفوی شرکت‌های سرمایه‌گذاری، صنایع مختلفی قرار دارد، بنابراین مدیران این شرکت‌ها آشنایی مناسبی با صنایع مختلف بازار دارند؛ از این رو تصمیم گرفته شد که در جلسه مشترک با رییس‌جمهوری، مشارکت داشته باشند.

۷ اخراجی در انتظار متولی!

رحمانی همچنین در پاسخ به سوال سهامداری که از آخرین وضعیت شرکت‌های تابلو چهارمی پرسیده بود، گفت: اسامی ۷شرکت را جهت اخراج به سازمان ارائه کرده‌ایم. قرار است استفساریه‌های لازم حقوقی برای مشخص شدن متولی اخراج این شرکت‌ها که سازمان یا شرکت بورس است، اخذ شود.

وی درخصوص نام این ۷شرکت اظهارنظر نکرد و گفت: طی ۲هفته گذشته مقررات مربوط به تابلو چهارم را مورد بازنگری قرار داده‌ایم تا فرآیند معاملات شرکت‌های این تابلو تسهیل شود.

تلاش بورس برای بازگرداندن پروانه‌معادن

اما تمرکز بیشتر جلسه بر چگونگی تعیین‌تکلیف پروانه معادن و در نهایت شرکت‌های معدنی حاضر در بورس منعطف بود. در همین راستا سهامداری که به کم‌کاری و اشتباه بورس در بستن نماد شرکت‌های معدنی معتقد بود از مدیرعامل شرکت بورس پرسید: آقای رحمانی، باتوجه به اینکه شما در مصاحبه‌های قبلی خود عنوان کردید که اطلاعیه شفافیت در مورد معدنی‌ها حاوی اطلاعات کافی نیست و مبهم است، پس چرا به بستن نماد شرکت‌های معدنی اقدام کردید. وقتی شما اذعان می‌کنید که اطلاعات کافی نبوده است برچه اساسی به بستن نماد اقدام کردید؟ رحمانی هم در پاسخ به این سوال گفت: فرآیند دریافت و انتشار اطلاعات شرکت‌های بورسی از سوی اداره ناشران که زیرمجموعه سازمان بورس است، صورت می‌گیرد. شرکت بورس هم تنها مجری است. اگر سازمان بگوید نمادی را باز کنید یا ببندید، ما به عنوان مجری موظف به انجام آن هستیم.از سوی دیگر مدیرعامل شرکت بورس به مدارکی اشاره کرد که در اختیار دارد و براساس آن نشان می‌دهد که پروانه معادن به نام «ایمیدرو» منتقل شده است.وی در عین حال اضافه کرد: تلاش ما به عنوان شرکت بورس این است که سند مالکیت این معادن به نام شرکت‌های معدنی برگردد.

۳۰تومان سود شرکت بورس تا آخر سال

وی در ادامه درخصوص شرایط برای خرید و فروش سهام شرکت بورس گفت: اداره سهام این شرکت که واقع در ساختمان حافظ است، فرآیند خرید و فروش سهام این شرکت را انجام می‌دهد و سهامدارانی که تمایل به این کار دارند، می‌توانند به این محل مراجعه کنند.وی درخصوص وضعیت سودآوری شرکت نیز اضافه کرد: باتوجه به پیش‌بینی و روند فعلی شرکت امیدواریم تا پایان سال سود هم سهم ما به ۳۰ تومان برسد.