گروه بورس- پیش‌بینی سود پس از کسر مالیات امسال سیمان مازندران در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل ۲۰درصد کاهش نشان می‌دهد.

بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار، «سمازن» درآمد هر سهم امسال خود را با ۲۷۳میلیارد و ۹۹۶میلیون ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۹۶۹ریال پیش‌بینی کرده است که طی ۶ماه نخست امسال ۳۵درصد از پیش‌بینی سود هر سهم را محقق کرده است. پیش‌بینی عملکرد سیمان مازندران برای سال مالی ۸۶ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل؛ به ترتیب فروش ۵۹درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۹۳درصد افزایش و سود عملیاتی ۳۷درصد افزایش داشته است.

سیمان مازندران اعلام کرده است واحد طرح توسعه با ظرفیت ۳۳۰۰تن کلینکر در روز و سرمایه‌گذاری انجام شده به مبلغ ۱۲۰۶میلیارد ریال در مهرماه ۸۶ به بهره‌برداری رسیده است.

همچنین شرکت، طرح افزایش ظرفیت کارخانه سیمان از ۲هزار به ۴هزار تن کلینکر در روز با برآورد سرمایه‌گذاری مورد نیاز به مبلغ ۶۴۹میلیارد ریال را در دستور کار دارد که در این رابطه تاکنون مبلغ ۵۷۲میلیارد ریال سرمایه‌گذاری کرده است و پیش‌بینی شده این طرح در نیمه دوم اسفندماه ۸۶ (پس از ۱۰۵ روز توقف ناشی از اجرای طرح) به بهره‌برداری برسد.

شایان ذکر است شرکت، در ۲۶تیرماه سرمایه‌گذاری مورد نیاز طرح‌های توسعه ۳۳۰۰تنی و افزایش ظرفیت از ۲هزار به ۴هزار تن به ترتیب مبالغ ۱۱۱۵ و ۶۰۰میلیارد ریال و تاریخ بهره‌برداری از طرح‌های مذکور را به ترتیب در مردادماه و بهمن‌ماه سال ۸۶ عنوان کرده بود که دلایل تغییر را اعلام نکرده است. «سمازن» پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی ۸۶ را در ۲۶تیرماه، مبلغ ۹۶۲ریال اعلام کرده بود که دلیل تعدیل را عمدتا تاخیر در راه‌اندازی پروژه طرح توسعه ۳۳۰۰تنی عنوان کرده است.

هیات‌مدیره سیمان مازندران در نظر دارد برای سال مالی ۸۶، به ازای هر سهم مبلغ ۵۰۰ریال را جهت تقسیم بین سهامداران، به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.