فارس- قانون سیاست‌های اصل ۴۴ حداکثر تا پایان آذرماه امسال ابلاغ خواهد شد.رییس سازمان خصوصی‌سازی از برگزاری جلسات مشترک برای رفع اشکالات و ابلاغ قانون سیاست‌های کلی اصل ۴۴ تا پایان آذر ماه خبر داد و گفت: طی روزهای گذشته جلسه‌ای با حضور نماینده شورای نگهبان و اعضای کمیسیون ویژه مجلس برگزار شد تا نسبت به رفع اشکالات موجود در لایحه سیاست‌های اصل ۴۴ اقدام شود تا مقدمات قانونی شدن این لایحه و ابلاغ آن در آینده‌ای نزدیک فراهم شود. غلامرضا حیدری کردزنگنه تاکید کرد: بر این اساس ، قانون سیاست‌های اصل ۴۴ حداکثر تا پایان آذرماه ابلاغ خواهد شد. کرد زنگنه در پاسخ به این سوال که با توجه به مشخص شدن وزرای نفت و صنایع و معادن سازمان خصوصی‌سازی چه انتظاراتی از دو وزیر جدید دارد، ابراز داشت: با توجه به وجود همکاری طرفین انتظار داریم که دو وزارتخانه نفت و صنایع در اجرای اصل ۴۴ که مورد تاکید مقام معظم رهبری و رییس‌جمهوری و دیگر مقامات نظام است، به همکاری بیشتر خود ادامه دهند. معاون وزیر اقتصاد در برابر این مطلب که در پس موضوع وجود مشکلاتی در ارائه وکالتنامه‌های عرضه سهام از سوی وزارت صنایع و معادن و ایمیدرو چه بوده و چرا تاکنون وزارت نفت موفق به عرضه سهام شرکتی در بورس و اجرای اصل ۴۴ نشده است، گفت: با ابلاغ شدن قانون سیاست‌های اصل ۴۴ مشکلاتی چون ارائه وکالتنامه خود‌به خود بر طرف خواهد شد؛ چرا که براساس این قانون، مالکیت شرکت‌ها در اختیار وزارت اقتصاد و دارایی قرار خواهد گرفت، بنابراین به ارائه وکالتنامه‌ها نیازی نخواهد بود. کرد زنگنه در رابطه با وضعیت واگذاری شرکت‌های نفتی و اجرای اصل ۴۴ در این وزارتخانه‌ ابراز داشت: به دلیل وجود پیچیدگی‌های خاص و استفاده از فاینانس، قراردادهای بیع متقابل، وام‌های خارجی و قیمت‌های یارانه‌ای و دیگر موارد شرکت‌های وزارت نفت تاکنون شرایط حضور را در بورس نداشته‌اند و این دسته از شرکت‌ها به اصلاح ساختار اساسی نیاز دارند.

عرضه ۵‌درصدی سهام پتروشیمی فن‌آوران

رییس سازمان خصوصی‌سازی در رابطه با عرضه سهام پتروشیمی فن‌آوران گفت: مصوبه سازمان بورس برای عرضه سهام در حالی ۱۵‌درصد است که مصوبه دولت به عرضه ۵‌درصدی سهام شرکت‌ها جهت کشف قیمت تاکید می‌کند؛ بنابراین سازمان خصوصی‌سازی نسبت به عرضه ۵‌درصدی سهام پتروشیمی فن‌آوران اقدام خواهد کرد. کرد زنگنه افزود: ظرف هفته جاری وضعیت عرضه پنجمین شرکت اصل ۴۴ قانون اساسی روشن خواهد شد.

بی‌اطلاعی از جزئیات نشست ویژه

معاون وزیر اقتصاد در برابر این پرسش که آیا از کم و کیف نشست آینده رییس‌جمهور با وزرای نفت صنایع و معادن، اقتصاد و دارایی و ارتباطات و مسوولان سازمان‌های خصوصی‌سازی و بورس خبر ‌دارد یا خیر، گفت: از جزئیات این جلسه چیزی نمی‌دانم، اما حضور اعضای سازمان خصوصی‌سازی در این جلسه به صلاحدید وزیر اقتصاد بستگی دارد.