گروه بورس- رضا معظمی: شاخص کل بورس اوراق بهادار باگذشت بیش از ۲ماه از ثبت اعدادی بیش از ۱۰هزار واحد، دیروز مجددا به زیر ۱۰هزار واحد سقوط کرد.

در بازار دیروز، معامله‌گران شاهد حاکمیت صف‌های فروش در ابتدای بازار بودند. فولاد مبارکه با ۲/۶۵میلیون سهم، مپنا با ۹/۷۳میلیون سهم و سرمایه‌گذاری معادن و فلزات با ۷/۵میلیون سهم صف فروش صدرنشینان بازار بودند. با آغاز بازار، معامله‌گران شاهد جمع‌آوری صف فروش فولاد خوزستان به تعداد ۷۹۰هزار سهم بودند. پس از فولاد خوزستان نوبت به فولاد خراسان رسید؛ اما این نماد نیز پس از اندکی معامله مجددا شاهد صف فروش شد. تشکیل صف فروش برای نماد پتروشیمی خارک نیز فشار مضاعفی را بر بازار وارد کرد تا در ساعت ۹ و ۵۸دقیقه شاخص با تاثیر منفی ۰/۵واحد فولاد خوزستان، ۳۷/۴واحدی خرید یک‌میلیون سهم فولاد مبارکه، ۷۶/۵واحدی نماد چادرملو و ۹۹/۳واحدی پتروشیمی خارک در مجموع ۸/۲۵واحد افت کند.

با افزایش خرید فولاد مبارکه از صف فروش این نماد مبارکه شاخص را تحت فشار سنگین قرار داد. در ساعت دوم معاملات صف خرید کابل‌های شهید قندی در هم کوبیده شد. با توجه به حجم معاملات فولاد مبارکه که حدود ۵۰درصد حجم مبنای شرکت را در بر گرفت، شاخص در نهایت با ۰۸/۵۰واحد روز را به پایان رساند تا افت به زیر ۱۰هزار واحد و رقم ۹۹۹۷ واحد را پذیرا باشد.