گروه بورس- دوره دیگری از سلسله سخنرانی‌ها و نشست‌های علمی بورس امروز با حضور دکتر علی رحمانی، مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران در تالار اختصاصی کارگزاری بانک کشاورزی برگزار می‌شود. به گزارش خبرنگار ما، موضوع این نشست، چالش‌های بازار سرمایه ایران است و گروهی از فعالان بازار در آن حضور خواهند داشت.

براساس اطلاعیه اولیه شرکت کارگزاری بانک کشاورزی، حضور کلیه علاقه‌مندان از شرکت‌های سرمایه‌گذاری، شرکت‌های کارگزاری، سهامداران و سرمایه‌گذاران در این نشست آزاد است و آنها می‌توانند راس سال ۱۴ مخاطب این سخنرانی باشند.

آخرین وضعیت عرضه ۹درصد «فن‌آوران»

فارس- مدیرعامل شرکت بورس، نتایج جلسه هماهنگی عرضه سهام پتروشیمی فن‌آوران را تشریح کرد.

علی رحمانی با اشاره به برگزاری جلسه دیروز هماهنگی عرضه سهام پتروشیمی فن‌آوران گفت: مقرر شد پس از دریافت اطلاعات درخواستی از شرکت، مراحل درج و پذیرش پنجمین شرکت مشمول اصل ۴۴ قابل واگذاری در بورس طی شود.

وی ادامه داد: با توجه به پایان یافتن آبان ماه، شرکت پتروشیمی فن‌آوران باید نسبت به ارائه گزارش عملکرد حسابرسی شده ۶ ماه اول همچنین ارائه بودجه حسابرسی شده سال ۸۶ که تاکنون اعلام نشده به بورس اقدام کند.

رحمانی افزود: با این اوصاف درج و پذیرش این شرکت در بورس، بعد از دریافت اطلاعات درخواستی انجام خواهد شد که زمان آن نیز به ارائه اطلاعات از سوی شرکت بستگی دارد.

مدیرعامل شرکت بورس به مصوبه اصلاح شده هیات پذیرش اشاره کرد و گفت: براساس این مصوبه مقرر شد ۹درصد از سهام پتروشیمی فن‌آوران برای کشف قیمت عرضه شود.

وی افزود: بدین ترتیب سازمان خصوصی ۵‌درصد، سرمایه‌گذاری‌های صندوق بازنشستگی و تامین‌اجتماعی (شستا) هر‌کدام ۵/۱‌درصد و سرمایه‌گذاری صنعت نفت یک‌درصد از سهام پتروشیمی فن‌آوران را عرضه خواهند کرد. رحمانی در پاسخ به این سوال که با این اوصاف عرضه اولین شرکت مشمول اصل ۴۴ از وزارت نفت چه زمانی خواهد بود، گفت: با توجه به ارائه اطلاعات مورد‌نیاز، زمان عرضه سهام این شرکت، فعلا نامعلوم است. مدیرعامل شرکت بورس به دیگر نتایج جلسه هماهنگی عرضه سهام پتروشیمی فن‌آوران اشاره کرد و ابراز داشت: در این جلسه مقرر شد شرکت پتروشیمی فن‌آوران نسبت به فراهم کردن بازدید کارگزاران و سرمایه‌گذاران از کارخانه و همچنین برگزاری جلسه معارفه‌ای اقدام کند.