فارس- رییس شورای‌عالی جامعه حسابداران رسمی ایران با اعلام نتیجه بررسی ۸۱ پرونده متخلف از افزایش نظارت بر عملکرد موسسات حسابرسی خبر داد. مهدی کرباسیان با اشاره به سیاست‌های شورای‌عالی سوم جامعه حسابداران رسمی ایران گفت: کار گروه کنترل کیفیت که با هدف رعایت استانداردها و قوانین و مقررات فعال است گزارش ۸ ماهه‌ای را هفته گذشته ارائه کرد.

وی ادامه داد: با توجه به برنامه این شورا مبنی بر نظارت دقیق‌تر و وسیع‌تر، گزارش‌هایی مربوط به دوره ۸۶-۸۵ تهیه و مطرح شد که در پی ارجاع ۸۱ پرونده به هیات عالی انتظامی نتایج این بررسی‌ها اعلام شد.

کرباسیان افزود: بر این اساس، ۳۰ پرونده به تعلیق یکساله عضویت اعضا انجامید و ۵۱ موسسه متخلف ضمن اخطار از پذیرش فعالیتی جدید منع خواهند شد و ۲۰ پرونده دیگر نیز به هیات‌‌های انتظامی تخلفات ارائه شد. کرباسیان به برگزاری هفتمین جلسه شورای‌عالی جامعه حسابداران ایران اشاره کرد و گفت: در این جلسه علاوه بر بررسی موضوع متخلفان در رابطه با نتایج مذاکرات به عمل آمده با وزیر تعاون نیز گزارشی ارائه شد. وی ادامه داد: در این جلسه مقرر شد با هدف افزایش کیفیت فعالیت‌ها، رفع شبهات و افزایش نظارت با نمایندگان موسسات حسابرسی جلساتی برگزار شود.

کرباسیان از ارسال اساسنامه جامعه حسابداران به دولت خبر داد و ابراز داشت: با مشخص شدن شرایط و خصوصیات دبیر کل، چهارشنبه دو هفته آینده (۷ آذر) هیات مدیره و دبیر کل نیز انتخاب و معرفی خواهند شد. رییس شورای عالی جامعه حسابداران در رابطه با کار گروه اصل ۴۴ گفت: اولین جلسه این کارگروه ظرف ۱۰ روز آینده برگزار خواهد شد تا با هدف کمک حسابرسان به دولت در اجرای اصل ۴۴ راهکارهایی به وزیر اقتصاد و دولت ارائه شود.

کرباسیان خاطر نشان کرد: براساس برنامه سه ساله و ۱۳بندی که به تصویب رسیده است برنامه‌هایی چون کنترل کیفیت، تعامل با سازمان‌های بورس و امور مالیاتی، گسترش فرهنگ پاسخگویی، ارتباط با جوامع بین‌المللی، ارتقای سطح آموزشی و تقویت موسسات حسابداری اجرا خواهد شد.