مهر- مدیرعامل سازمان خصوصی‌سازی گفت: واگذاری بلوکی یا خرد سهام شرکت‌های دولتی از اختیارات سازمان خصوصی‌سازی است.

غلامرضا حیدری کردزنگنه در خصوص اعتراض‌های وزارت صنایع و معادن به واگذاری بخشی از سهام شرکت ملی مس به صورت خرد و اینکه سهام شرکت فولاد مبارکه نیز باید به صورت بلوکی واگذار شود، گفت: مجوزی که دولت برای واگذاری سهام شرکت ملی مس صادر کرده و به سازمان خصوصی‌سازی ارائه شده، واگذاری ۴۰درصد سهام این شرکت به صورت بلوکی بوده است. معاون سازمان خصوصی‌سازی افزود: اما اینکه سهام این شرکت‌ها به صورت یک‌جا، خرد و یا به صورت بلوک‌های ۱۰ یا ۵درصدی واگذار شود، با توجه به مصالح کشور بوده و از اختیارات سازمان خصوصی‌سازی است.

گفتنی است چند روز قبل، مشاور امور مجامع عمومی و شوراهای‌عالی وزارت صنایع و معادن گفته بود، براساس مجوز اخذ شده از هیات وزیران در گذشته، قرار بود دو بلوک ۲۰درصدی از سهام شرکت ملی مس واگذار شود که ۲۰درصد اول واگذار شد، اما ۲۰درصد دوم را بدون مجوز به صورت خرد واگذار کردند.

ایرج اکبریه همچنین با بیان اینکه قرار بود براساس مجوز، واگذاری سهام فولاد مبارکه به صورت کلی باشد، تصریح کرد: اگر قرار است هم‌اکنون سهام این شرکت به صورت خرد واگذار شود، باید مجوز جدید اخذ شود.

کردزنگنه همچنین با اشاره به ۲۸ ایراد شورای نگهبان به لایحه اصلاح موادی از قانون برنامه چهارم توسعه و اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی که آن را مغایر با قانون اساسی تشخیص داده‌اند، اظهار داشت: برای رفع این ایرادها با مجلس همکاری خواهیم کرد.