ایسنا- از زمان ثبت کانون کارگزاران، برگزاری دوره‌های آموزشی معاملات آتی، مشخص شدن اعضای هیات حل اختلاف و فعالیت کارگروه تخصصی نظارت به کارگزاران و پذیرش و تعلیق آنها صورت گرفته است. حسین خزلی خرازی، عضو شورای کانون کارگزاران، در مورد فعالیت‌های کانون گفت: در‌حال‌حاضر دوره آموزشی معاملات آتی برای کارگزاران آغاز و در این هفته دومین دوره آن برگزار می‌شود که در آن کلیه آموزش‌های لازم برای کارگزاران و مدارک حرفه‌ای که باید در اختیار داشته باشند، توسط کانون برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اعضای هیات حل اختلاف مشخص شده است و از اواخر آبان‌ماه پرونده‌های مربوط به اختلاف کارگزاران به این هیات واگذار می‌شود.

خرازی در مورد نظارت بر فعالیت کارگزاران اظهار کرد: نظارت بر کارگزاران بین کانون، سازمان و شرکت بورس و در مورد بورس کالایی شرکت بورس کالا وجود دارد که انتخاب یک مرجع برای نظارت بر کارگزاران به دستورالعمل هماهنگی نیاز داشته و کارگروهی شامل مدیریت امور اعضا و بورس کالا، تشکیل شده است که این دستورالعمل باید به تصویب سازمان بورس برسد.

مدیرعامل شرکت کارگزاری بانک کشاورزی در مورد برنامه کانون برای افزایش اعتماد سرمایه‌گذاران تصریح کرد: در صورتی‌که سطح عمومی کارگزاران که جزو وظایف کانون است، ارتقا یابد و اگر به اختلاف و تخلف آنها به موقع رسیدگی شود، خود به خود اعتماد بین سرمایه‌گذاران ایجاد می‌شود و این از اهداف کانون کارگزاران است.

خرازی در مورد تغییر اساسنامه شرکت‌های کارگزاری اظهار کرد: در دو هفته گذشته تغییر اساسنامه شرکت‌های کارگزاری منتشر و کارگزاران موظف به رعایت موارد مطرح شده هستند؛ علاوه بر این صدور مجوز فعالیت شرکت‌های فعال در بورس باید به تصویب سازمان بورس برسد.

وی در ادامه گفت: پذیرش و تعلیق عضویت کارگزاران به دستورالعمل خاصی نیاز دارد که کارگروه تخصصی آن شامل کارگزاران و اعضای هیات عامل در کانون تشکیل شده است و چگونگی تعیین عضویت آن باید توسط سازمان بورس به تصویب برسد.

وی یادآور شد: در مورد

رتبه بندی شرکت‌های کارگزاری تاکنون اقدامی صورت نگرفته است، ولی این امر حتما در برنامه‌های آینده کانون پیگیری می‌شود. همچنین با انتقال سازمان بورس به خیابان ملاصدرا، ساختمان سعدی تا دو هفته آینده در اختیار کانون کارگزاران قرار می‌گیرد.