مهر - مدیرکل دفتر امور بنگاه‌ها و خصوصی‌سازی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهوری پیش‌بینی کرد، رقم حاصل از فروش سهام شرکت‌های دولتی در بودجه سال آینده همچون سال جاری، یعنی حدود ۷ هزار میلیارد تومان تعیین شود. حسن خوشپور در مورد تحقق درآمدهای حاصل از فروش شرکت‌های دولتی که در بودجه ۸۶ پیش‌بینی شده است، گفت: در بودجه ۸۶ پیش‌بینی شد که ۷‌هزار میلیارد تومان درآمد حاصل از فروش سهام شرکت‌های دولتی محقق شود که ۴‌هزار میلیارد تومان آن به صورت جمعی خرجی یا پایاپای است.

مدیرکل دفتر امور بنگاه‌ها و خصوصی‌سازی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهوری افزود: قرار است ۳‌هزار میلیارد تومان دیگر نیز از طریق فروش سهام محقق شود که درآمد حاصل از آن برای اجرای طرح‌های عمرانی به خزانه واریز می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه رقم ۷‌هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده در بودجه به طور حتم با توجه به روند واگذاری‌ها محقق خواهد شد، تصریح کرد: در آینده نیز سهام بیشتری از شرکت‌های دولتی واگذار خواهد شد، به علاوه هم‌اکنون سهام برخی شرکت‌ها در بورس آماده واگذاری به بخش خصوصی است.

خوشپور اضافه کرد: در صورتی که سهام شرکت‌هایی که هم‌اکنون در بورس آماده واگذاری است فروخته شود، به رقم ۷‌هزار میلیارد تومان تا پایان سال خواهیم رسید.

به گفته وی هم‌اکنون شرکت‌های زیادی برای فروش کاندیدا شده‌اند که مهم‌ترین آنها شرکت ملی مس، بانک‌ها و بیمه‌ها هستند که اگر سهام آنها وارد بازار شود، برای تحقق رقم مذکور با مشکلی مواجه نخواهیم بود.

خوشپور در مورد رقم پیش‌بینی‌شده در لایحه بودجه سال آینده برای فروش سهام شرکت‌های دولتی گفت: با تصویب نهایی لایحه سیاست‌های اصل ۴۴، رقم حاصل از فروش سهام شرکت‌های دولتی برای سال آینده مشخص خواهد شد.

وی با بیان اینکه دولت در لایحه بودجه سال ۸۷ رقمی برای این منظور پیش‌بینی نکرده است، تصریح کرد: با این وجود به نظر می‌رسد رقم سال آینده همچون رقم سال جاری، یعنی حدود ۷‌هزار میلیارد تومان باشد.