مهر- مشاور امور مجامع عمومی و شوراهای عالی وزارت صنایع و معادن گفت: براساس مجوز اخذ شده از هیات وزیران در گذشته، قرار بود دو بلوک ۲۰‌درصدی از سهام شرکت ملی مس واگذار شود که ۲۰‌درصد اول واگذار شد، اما ۲۰‌درصد دوم را بدون مجوز به صورت خرد واگذار کردند. ایرج اکبریه با تکذیب وجود مانع در واگذاری برخی شرکت‌های تابعه وزارت صنایع و معادن گفت: در گذشته ارائه وکالت به سازمان خصوصی‌سازی برای واگذاری برخی شرکت‌های زیر مجموعه این وزارتخانه با هماهنگی وزیر سابق صورت می‌گرفت که این روند هم اکنون نیز ادامه دارد و با سرپرست وزارت صنایع و معادن بدون هیچ مانعی انجام می‌شود.

مشاور در امور مجامع عمومی و شوراهای عالی وزارت صنایع و معادن افزود: به تازگی بدون دریافت مجوز از هیات عالی واگذاری و دولت، برای واگذاری شرکت‌های تحت پوشش دولت آگهی صادر می‌شود که این امر مخالف ضوابط و قوانین است.

وی با اشاره به اینکه در گذشته واگذاری شرکت‌های تابعه وزارت صنایع و معادن با هماهنگی انجام می‌شد، ادامه داد: اما هم‌ اکنون مسوولان امر خصوصی‌سازی در این کار کوتاهی می‌کنند.

اکبریه خاطرنشان کرد: درخواست ما این است که چنانچه قبلا بر اساس مجوز دولت، بنگاهی واگذار نشده است و قرار است شرایط واگذاری تغییر کند، باید مصوبه با شرایط جدید اخذ شود تا بتوان به آنان وکالت داد، زیرا ما در مقابل دستگاه نظارتی پاسخگو هستیم.

اکبریه با بیان اینکه قرار بود براساس مجوز، واگذاری سهام فولاد مبارکه به صورت کلی باشد، تصریح کرد: اگر قرار است هم اکنون سهام این شرکت به صورت خرد واگذار شود، باید مجوز جدید اخذ شود.