ایسنا- پودمان آموزش برنامه‌های خصوصی‌سازی و تبیین سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی در دفتر آموزش و پژوهش استانداری اردبیل برگزار شد. بر اساس این گزارش، در این پودمان که با حضور معاونان و کارشناسان اقتصادی سازمان‌ها و ادارات استان اردبیل برگزار شد، معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رییس سازمان خصوصی‌سازی کشور به تشریح لایحه اجرایی سیاست‌های کلی اصل ۴۴ پرداخت.

کرد زنگنه با برشمردن عوامل رشد و توسعه هر کشور، واگذاری و توانمندسازی بخش‌خصوصی را از جمله وظایف سازمان خصوصی عنوان کرد و گفت: اهداف کلی این اصل در هفت محور تعیین شده که این اهداف شامل رشد و توسعه اقتصاد کشور، افزایش کارایی و بهره‌وری در اقتصاد، رقابتی کردن اقتصاد کشور، کاستن از بارمالی و مدیریتی دولت، گسترش مالکیت در سطح عموم مردم و عدالت اجتماعی، تشویق مردم به پس‌انداز و گسترش بخش تعاون کشور است.

وی افزود: تا به امروز لایحه اجرایی سیاست اصل ۴۴ از سوی مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده و هم‌اکنون در شورای نگهبان در حال بررسی است. شرکت‌های بزرگ سرپرست اصل ۴۴ با چندین شرکت دیگر وارد بورس شد‌ه‌اند و سهامشان به مردم واگذار شده است.

رییس سازمان خصوصی‌سازی با بیان اینکه واگذاری این سهام به بخش‌خصوصی در استان‌ها هم مانند مرکز کشور انجام می‌گیرد، گفت: در این لایحه در بخش سرمایه‌گذاری ستادهای استانی پیش‌بینی شده و تسهیلاتی برای سرمایه‌گذاران اختصاص یافته است که ظرف یک ماه باید پروانه‌ها و مجوزهای آنان صادر شود و ظرف ۱۰ روز باید دستگاه‌های اجرایی جواب متقاضیان را بدهند. در صورت محقق نشدن این امر، ستادهای استانی رسیدگی کرده و به مدت یک هفته به مسوولان استانی عودت می‌دهند؛ در صورتی این کار صورت نگیرد به هیات‌های رسیدگی کننده به تخلفات معرفی می‌شوند.