مهر - رییس سازمان بورس و اوراق بهادار از تهیه گزارشی توسط این سازمان درباره میزان آمادگی و پیشرفت بانک‌های دولتی برای واگذاری خبر داد و گفت: بر اساس این گزارش، دو بانک ملت و صادرات از آمادگی بیشتری برای واگذاری سهام برخوردارند.

علی صالح‌آبادی از آمادگی کامل سازمان متبوعش برای عرضه سهام شرکت‌های دولتی مشمول اصل ۴۴ قانون اساسی اعم از بانک‌ها، بیمه‌ها، زیر‌مجموعه‌های وزارت نفت، نیرو و مخابرات خبر داد.
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با تاکید بر اینکه سازمان بورس آمادگی واگذاری سهام شرکت‌های دولتی به هر میزان در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی را دارد، تصریح کرد: سازمان بورس در این خصوص با هیچ مشکلی روبه‌رو نیست.
رییس سازمان بورس، اوراق بهادار با اشاره به اینکه در این راستا بحث آماده‌سازی شرکت‌های دولتی برای واگذاری سهام مطرح است، گفت: هم‌اکنون در حال آماده‌سازی سهام شرکت پتروشیمی فناوران برای واگذاری سهام هستیم که در صورت رفع مشکلات، نیمه دوم آبان‌ماه در بورس عرضه خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: قرار است شرکت بورس گزارشی را در مورد واگذاری سهام پالایشگاه‌ها و شرکت‌های پتروشیمی آماده و به سازمان خصوصی‌سازی ارائه کند.
صالح‌آبادی با تاکید‌بر اینکه هماهنگی‌های بعدی برای واگذاری سهام این شرکت‌ها در جلسات بعدی با سازمان خصوصی‌سازی و وزارت نفت انجام می‌شود، تصریح کرد: باید این شرکت‌ها نیز آمادگی ورود سهام به بورس را داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: در صورتی که اساسنامه بانک‌ها به تصویب مجامع آنها رسیده باشد، مراحل پذیرش آنها انجام می‌شود، تا براساس برنامه زمان‌بندی واگذاری سهام بانک‌های مشمول واگذاری انجام شود.
رییس سازمان بورس اوراق بهادار با بیان اینکه هم‌اکنون زمان واگذاری بانک‌های ملت، صادرات، تجارت و رفاه مشخص شده است، اظهارداشت: در این راستا سازمان بورس گزارشی را آماده کرده بود که براساس آن آمادگی و میزان پیشرفت بانک‌ها برای واگذاری در بورس مشخص شد. به گفته وی دو بانک ملت و صادرات از آمادگی بیشتری برای واگذاری سهام برخوردارند.
استودیوی بورس راه‌اندازی می‌شود
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در گفت‌وگو با فارس از راه‌اندازی استودیوی رادیو و تلویزیونی بازار سرمایه تا پایان سال با دو هدف اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی خبر داد.
علی صالح‌آبادی با اشاره به این مطلب که در یکی دو طبقه از ساختمان حافظ، استودیوی رادیو و تلویزیونی بازار سرمایه راه‌اندازی خواهد شد، گفت: طی جلسه‌ای که با مسوولان سازمان صدا و سیما برگزار شد با راه‌اندازی این استودیو در ساختمان حافظ موافقت اصولی شد و تا پایان سال این هدف محقق خواهد شد. وی در رابطه با اهداف راه‌اندازی این استودیو ابراز داشت: در این استودیو اخبار لحظه‌ای و اتفاقات بازار سهام در ساعاتی از روز از طریق شبکه خبر پخش خواهد شد و در بخش بعدی، هدف فرهنگ‌سازی پیگیری می‌شود.
صالح آبادی افزود: باتوجه به فعالیت رادیو تجارت امکان دارد از این شبکه رادیویی استفاده شود و در غیر این صورت شبکه‌ای مستقل راه‌اندازی خواهد شد.
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار تصریح کرد: باتوجه به سه موضوع مهم شامل اصل 44 قانون اساسی و خصوصی‌سازی، سهام عدالت و لایحه خدمات کشوری (که بر اساس آن به کارمندان دولت سهام داده خواهد شد) راه‌اندازی این استودیوی خبری و فرهنگ‌سازی از اقدامات مورد نیاز بازار سرمایه است.