فارس- مدیرعامل شرکت ملی مس ایران گفت: به احتمال زیاد شرکت ملی مس نخستین شرکت ایرانی پذیرفته شده در بورس مالزی خواهد بود.

علی‌اصغر پورمند در‌خصوص ورود شرکت ملی مس به بورس مالزی تصریح کرد: اقدامات خوبی در این رابطه صورت گرفته است و فکر می‌کنم اولین شرکت اصل ۴۴ باشیم که بتوانیم در بورس مالزی پذیرفته شویم. مدیرعامل شرکت ملی مس افزود: در حال انتخاب کارگزار هستیم تا مدارک شرکت را در اختیار این کارگزار قرار دهیم تا بتواند پذیرش رسمی ‌ما را در بورس مالزی بگیرد.

وی گفت: نمی‌توان زمان دقیق ورود شرکت ملی مس را به بورس مالزی پیش‌بینی کرد، اما تلاش می‌کنیم هرچه سریع‌تر این کار انجام شود. پورمند تاکید کرد: با ورود شرکت ملی مس به بورس مالزی سهامداران شرکت قادر خواهند بود سهام خود را در این بورس عرضه کنند.

مدیر عامل شرکت ملی مس همچنین در پاسخ به این پرسش که با توجه به افزایش قیمت جهانی مس آیا تصمیمی‌برای تعدیل سود سهام ندارید، گفت: هفته گذشته عملکرد ۶‌ماهه شرکت ملی مس را به بورس ارائه دادیم و طی آن اعلام کردیم که بر اساس EPS قبلی که ۱۲۶ تومان بود، ۶۵‌درصد EPS در شش ماه اول محقق شده است.

وی این امر را یک پالس مثبت ارزیابی کرد و افزود: با توجه به نوسانات قیمت مس باید در آینده نیز وضعیت سهام شرکت، وضعیت خوبی باشد و اگر لازم شد EPS را تعدیل می‌‌کنیم.