سنا- مدیرعامل سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات از تبدیل این شرکت به بزرگ‌ترین هلدینگ تخصصی معدن و صنایع معدنی کشور در مدت پنج سال آینده خبر داد. وی در گفت‌و‌گویی مفصل با سنا افزود: این برنامه هنوز تدوین نشده است؛ چرا که تیم ما هنوز اعتقاد ندارد که می‌شود به آن رسید. بالاخره باید منابع و مصارف هربرنامه‌ای مشخص باشد. اینکه از کجا می‌خواهی بیاوری، همان فرصت‌های بازار است. این فرصت‌ها کدام هستند؟ نمی‌دانم. تجارت یک احساس است. کسی که می‌رود اورست را فتح می‌کند، قبلا اورست را فتح نکرده است. در ذهنش این است که می‌روم بالای اورست. صعود در زندگی فقط یک بار لذت دارد. تیمی هم که این مسیر را می‌خواهد برود، باید اشخاصی داشته باشد که به این صعود معتقد باشند.

وی گفت: در معادن و فلزات، تبدیل شدن به بزرگ‌ترین هلدینگ تخصصی معدن و صنایع معدنی یک الزام است. الان اعتماد‌به نفس خوبی در تیم ما هست. اگر فضا ایجاد نشد، منابع موجود را به جایی می‌برم که سودآوری بیشتری داشته باشد. سهامدار دنبال سود است، یک توقع حرفه‌ای از من و همکاران وجود دارد که در قالب تجربه و تخصص حرفه‌ای ایجاد سود کنیم.

به گفته وی، سهم «ومعادن» به اندازه کافی قیمت فزاینده‌ای دارد. اگر این حرف‌ها در قالب برنامه بیاید، سهم بیش از اندازه تقویت می‌شود. ما تلاش می‌کنیم که حرف‌های ما برای توسعه صنایع و معادن در حد برنامه میان‌مدت باشد. اما واقعیت این است که باید درباره توسعه‌های یک دهه در این صنعت حرف بزنیم که آن پتانسیل واقعی این سهام است. گفتن این حرف‌ها با توجه به اینکه بازار سرمایه بیش از اندازه براساس شایعه حرکت می‌کند و میدان این بازار بسیار محدود است و با اینکه صد اتاق دارد ولی همه در یک اتاق بازی می‌کنند، باعث متورم شدن قیمت یک سهم می‌شود.

بنابراین برنامه توسعه ما فقط همین برنامه‌های میان‌مدت است. اگر می‌گویم ۳ هزار میلیارد تومان، علت این است که برای یک دهه برنامه وجود دارد.