تمهیدات جدید بورس برای شرایط

عدم استقبال از سهام بانک‌ها

دنیای اقتصاد- ارزش روز بازار سهام ایران در پایان مهرماه با افزایش ۷/۲‌درصدی به ۸/۴۷‌میلیارد دلار رسید و با شکسته شدن رکوردهای قبلی، رکورد تازه‌ای برای بورس ۴۰‌ساله ایران به ثبت رسید. این رکورد شکنی در حالی به وقوع پیوسته است که با توجه به انتقال ۹۰ شرکت به تابلوی چهارم‌، ارزش روز این شرکت‌ها در میزان ارزش روز بازار سهام محاسبه نمی‌شود. ثبت رکورد جدید ۴۰ ساله

بورس ۴۸ ‌میلیارد دلاری شد

فارس- ارزش روز بازار سهام ایران در پایان مهرماه با افزایش ۷/۲‌درصدی به ۸/۴۷‌میلیارد دلار رسید و با شکسته شدن رکوردهای قبلی، رکورد تازه‌ای برای بورس ۴۰‌ساله ایران به ثبت رسید.

در شرایطی ارزش بازار سهام در پایان شهریور از مرز ۳/۴۶‌میلیارد دلار عبور کرده بود که روند صعودی افزایش این متغیر در مهرماه نیز ادامه یافت و با ۷/۲‌درصد رشد به بیش از ۸/۴۷‌میلیارد دلار رسید و بدین ترتیب رکورد تازه‌ای برای ارزش روز بازار۴۰ ساله سهام کشور به ثبت رسید.

این رکورد شکنی در حالی به وقوع پیوسته است که با توجه به انتقال ۹۰ شرکت به تابلوی چهارم‌، ارزش روز این شرکت‌ها در میزان ارزش روز بازار سهام محاسبه نمی‌شود و در صورت محاسبه این تعداد شرکت ارزش بازار رقم دیگری خواهد بود.

بررسی‌‌های فارس از وضعیت معاملات در ۲۰ روز کاری مهرماه نیز حاکی است که در مقایسه با شهریور، سه متغیر اصلی معاملات با افزایش آمار به ثبت رسیده‌اند.