سنا- مدیر فناوری اطلاعات سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: زیرساخت‌های لازم برای راه‌اندازی بورس الکترونیک در کشور در حال آماده‌سازی است.

دکتر «فرامرز فتح‌نژاد» افزود: در حاشیه برگزاری دومین همایش تجارت الکترونیک و تجارت جهانی، برای فراهم شدن زیرساخت‌های لازم با وزارت بازرگانی و بانک‌ها برای راه‌اندازی بورس الکترونیک در آینده نزدیک مذاکراتی انجام شد. وی اظهار داشت: در گفت‌وگو با مدیران بانک‌ها در خصوص مشکلات دریافت و پرداخت الکترونیکی بحث و تبادل نظر شد که خوشبختانه مدیران بانک‌ها موافقت خود را برای ارائه آخرین خدمات خود به سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کردند.

دکتر فتح‌نژاد به پیگیری برای اخذ مجوز ارائه گواهی الکترونیکی از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار اشاره کرد و گفت: قرار است مسوولان وزارت بازرگانی در آینده نزدیک نظر نهایی خود را در این خصوص اعلام کنند.

وی ادامه داد: سازمان بورس و اوراق بهادار درخواستی را به وزارت بازرگانی ارائه داده است تا این سازمان به عنوان یک «مرکز میانی» بتواند گواهی الکترونیکی صادر کند.

مدیر فناوری اطلاعات سازمان بورس و اوراق بهادار در مورد دومین همایش تجارت الکترونیک و تجارت جهانی گفت: در حاشیه برگزاری این همایش سخنرانی‌ها و کارگاه های آموزشی خوبی در خصوص مدیریت امنیت شبکه برگزار شد.

وی اظهار داشت: در این همایش سخنرانانی از انگلیس، آمریکا، مالزی و ایران گزارش‌هایی را درباره ابعاد مختلف تجارت الکترونیک، امضای الکترونیک و نحوه دریافت و پرداخت وجوه و... ارائه کردند.

دکتر فتح‌نژاد به استقبال گسترده بازدیدکنندگان از غرفه سازمان بورس و اوراق بهادر اشاره کرد و گفت: در این غرفه نمایی از شبکه‌های کدال و سمپا، نحوه نظارت مکانیزه و ثبت نام برای آزمون‌های مقدماتی معاملات و نحوه گزارشگری تخلفات و شکایات به صورت آنلاین در سازمان بورس و اوراق بهادار به نمایش درآمد.

یادآور می‌شود که دومین همایش تجارت الکترونیک و تجارت جهانی در سالن همایش‌های بین‌المللی رازی تهران برگزار شد.

در این همایش یک روزه، دو کارگاه آموزشی توسط دکتر «حمید جهانخانی»، استاد دانشگاه UEL لندن و رییس گروه کنفرانس جهانی امنیت الکترونیک و دکتر «وینسنت‌خو» استادیار دانشگاه USM مالزی و رییس گروه کنفرانس ICGES برگزار شد.