فارس- مذاکره با مسوولان بورس چین، تاسیس شرکت مرکز مالی ایران تا 2 ماه آینده و بررسی وضعیت بازار فرابورس در جلسه هیات مدیره، جدیدترین اخباری بود که مدیرعامل شرکت بورس بیان کرد.

علی رحمانی که به تازگی از اجلاس فدراسیون جهانی بورس در شانگهای چین به ایران بازگشته درباره این اجلاس نیز گفت: در اجلاس سالانه و چهل هفتمین مجمع عمومی فدراسیون جهانی بورس‌ها، نتایج مطلوبی به عمل آمد و با مسوولان بورس چند کشور مذاکراتی انجام شد. وی ادامه داد: در مذاکره با طرف‌های چینی مقرر شد که بین بورس دو کشور تفاهمنامه‌هایی برای همکاری امضا شود. رحمانی در خصوص آخرین وضعیت مرکز مالی ایران به فارس گفت: مقدمات تاسیس شرکت مرکز مالی ایران در حال انجام است و تا ۲ ماه آینده این شرکت راه‌اندازی خواهد شد.

بر اساس برنامه‌های اعلامی شرکت بورس قرار است مرکز مالی ایران با هدف تمرکزگرایی نهادهای پولی و مالی در مساحتی ۶۰ هکتاری تا ۳سال آینده جنب برج میلاد راه‌اندازی می‌شود. مدیرعامل شرکت بورس در پاسخ به این سوال فارس که وضعیت راه‌اندازی بازار فرابورس(OTC) چه خواهد شد، گفت: در جلسه روز دوشنبه هیات مدیره شرکت بورس این موضوع بررسی خواهد شد.
رحمانی در رابطه با این مطلب که چرا OTC‌ بهتر است به وسیله شرکت بورس و در غالب سهامی خاص تشکیل شود، ابراز داشت: بعد از انجام تحقیقات و برگزاری چندین جلسه به این نتیجه رسیدیم که راه‌اندازی OTC‌ بدون استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات شرکت بورس توجیه اقتصادی ندارد.
وی انواع OTC موجود در کشور را در حد دفترهای بازاریابی معرفی کرد و ابراز داشت: قرار بود در صورت راه‌اندازی OTC‌ توسط شرکت بورس از امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری موجود استفاده شود تا هزینه‌ها به حداقل برسد. وی ادامه داد: از طرف دیگر در بررسی تقاضاهای پذیرش شرکت‌ها که توسط شرکت انجام می‌شود، تفکیک شرکت‌ها به طور متمرکز انجام و از پراکنده کاری‌پرهیز می‌شد و شرکت‌ها به فراخور وضعیت در بازار OTC‌ یا بازار سهام مورد پذیرش قرار می‌گرفتند. رحمانی در خاتمه گفت: به هر حال این موضوع در جلسه هیات مدیره بحث و بررسی خواهد شد.