از هر 10نفر، 8 نفر «دنیای اقتصاد» را برگزیدند

بیش از ۸۰درصد جامعه آماری (۳۵۵۶کاربر)، «دنیای اقتصاد» را به عنوان روزنامه‌ای معرفی کرده‌اند که دقیق‌ترین اخبار و صحیح‌‌ترین تحلیل‌ها را منتشر می‌کند . خبرگزاری موج- در بزرگ‌ترین نظرسنجی اینترنتی درباره نحوه اطلاع‌رسانی روزنامه‌های اقتصادی در بازار سرمایه، بیش از ۸۰درصد پاسخگویان «دنیای اقتصاد» را برگزیدند.

در این نظرسنجی که از سوی پایگاه خبری تحلیلی «ایران تحلیل» برگزار شد، ۴هزار و ۴۱۰ نفر از کاربران اینترنتی نظرات خود را مطرح کردند.

نتایج مشخص شده در پایان این نظرسنجی به این ترتیب، رقم خورد: روزنامه دنیای اقتصاد با ۶۳/۸۰درصد آرا (۳۵۵۶ رای) رتبه اول و در مجموع چهار روزنامه دیگر کمتر از ۲۰درصد از آرا پاسخگویان را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیر پایگاه خبری تحلیلی «ایران تحلیل» در گفت‌وگو با خبرنگار موج، درباره انگیزه‌ها و اهداف اصلی برگزاری این نظرسنجی گفت: یکی از اهداف نظرسنجی این بود که مشخص کنیم، روزنامه‌ها تا چه اندازه منبع کسب اطلاعات از سوی سهامداران در بازار هستند.

مجید اصلی اضافه کرد: نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که روزنامه‌ها تا حد زیادی توانسته‌اند به عنوان یک نهاد تاثیرگذار نقش فزاینده‌ای در معادلات بازار داشته باشند.

وی شناخت روزنامه برتر بازار سرمایه را از دیدگاه سهامداران هدف بعدی این نظرسنجی دانست و گفت‌: در نظرسنجی انجام شده به دنبال این بودیم که سهم هر یک از روزنامه‌ها را در بازار خبر و تحلیل رسانه‌ای مورد بازشناسی قرار دهیم.

وی تاکید کرد: هر چند که نتایج این نظرسنجی پیش از انجام آن، تقریبا مشخص بود، اما در عین حال این نظرسنجی مقیاس و سنجه‌ای برای فاصله بین انتخاب رسانه‌ای کاربران محسوب می‌شود.

اصلی، مزیت دیگر این نظرسنجی را برای روزنامه‌ها عنوان کرد و گفت: با انجام این نظرسنجی روزنامه‌ها می‌توانند شناخت بهتری نسبت به توانایی و دامنه اثرگذاری خود در بازار سرمایه پیدا کنند.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد، این نظرسنجی به صورت مستمر و دوره‌ای انجام شود.

وی خاطر نشان کرد: این نظرسنجی در عین حال به فعالان و صاحبان آگهی بازار سرمایه کمک می‌کند که مدیاهای اثرگذار و برتر بازار را بشناسند و از پتانسیل‌ آنها بهره برند.