سنا- براساس آخرین آمار مدیریت نظارت بر کارگزاران سازمان بورس و اوراق بهادار معاملات بدون دستور بیشترین شکایات سهامداران از شرکت‌های کارگزاری در 6ماه نخست امسال بوده است. سرپرست مدیریت نظارت بر کارگزاران سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: در طول شش ماه نخست امسال، 59 شکایات از طریق سهامداران و سرمایه‌گذاران به این سازمان ارسال شد که 39درصد شکایات مربوط به معاملات بدون دستور کارگزاران بود.

ایوب باقرتبار» اظهار داشت: فروش سهام غیر، معاملات با مدارک جعلی، رعایت نکردن نوبت در عرضه اولیه، تاخیر در معاملات و سهم نشدن حق تقدم از دیگر شکایاتی بود که در نیمه نخست سال از شرکت‌های کارگزاری شده است.
وی با بیان اینکه 43درصد شکایات تنها از سه کارگزاری بوده است، گفت: 14 مورد از شکایات در مراحل مقدماتی منجر به سازش دو طرف شده است.
سرپرست مدیریت نظارت بر کارگزاران سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: هم‌اکنون منتظر پاسخ ۲۴ شرکت کارگزاری در مورد شکایات رسیده هستیم، علاوه بر اینکه چهار گزارش نیز در حال تکمیل برای ارسال به دبیرخانه هیات داوری است. باقرتبار افزود: دو مورد از شکایات نیز برای حل اختلاف به هیات داوری سازمان بورس و اوراق بهادار ارسال شده است تا شکایات در این هیات مورد رسیدگی قرار گیرد.