ایران بورس- سازمان بورس و اوراق‌بهادار و بورس اوراق‌بهادار تهران، نخستین مسابقه مقاله‌نویسی بورس اوراق‌بهادار را برای معلمان تمام سطوح ودانش آموزان دوره متوسطه و هنرستان در سراسر کشور برگزار می‌کند. مهلت ارسال آثار ۵ آذرماه امسال اعلام شده است که علاقه‌مندان می‌توانند مقالات خود را به گروه‌های آموزشی اقتصاد متوسطه استان خود مستقر در گروه‌های آموزشی استان تحویل دهند. پس از بررسی‌های کارشناسی و دقیق، هیات داوران از هر استان مقاله دو دانش‌آموز و دو معلم را به عنوان اثر برتر انتخاب و معرفی خواهد کرد و جوایز ارزشمندی نیز به آنان اهدا خواهد شد. موضوع مسابقه برای معلمان در پنج محور شامل کارکردها و نقش بورس اوراق‌بهادار در اقتصاد کشور، بررسی جایگاه بورس در اقتصاد خانوارها، ضرورت آموزش بورس برای دانش‌آموزان، نقش توزیع سهام عدالت در توسعه بازار سرمایه و مزایای اجرای بند ج اصل ۴۴ قانون اساسی از طریق بورس است.

موضوع مسابقه برای دانش‌آموزان نیز در دو محور «از بورس اوراق‌بهادار چه می‌دانید؟» و «چرا در بورس اوراق‌بهادار سرمایه‌گذاری می‌کنیم؟» اعلام شده است.

آزمون اصول مقدماتی و تحلیل‌گری بازار سرمایه ۱۸ آبان برگزار می‌شود

آزمون اصول مقدماتی و تحلیل‌گری بازار سرمایه روز جمعه ۱۸ آبان ماه امسال در ۱۴ شهر کشور برگزار خواهد شد.

این آزمون‌ها راس ساعت ۹ صبح روز جمعه ۱۸ آبان ماه به طور همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

داوطلبان تهرانی می‌توانند روز پنجشنبه ۱۷ آبان ماه جاری از ساعت ۸ تا ۱۶ و روز آزمون در محل دانشکده مدیریت دانشگاه تهران (خیابان کارگر شمالی، خیابان جلال آل‌احمد، جنب پل گیشا) حضور یافته و کارت ورود به جلسه را دریافت کنند.