گروه بورس- به دنبال انصراف شرکت بورس،از مشارکت تشکیل در یک شرکت فرابورس به صورت سهامی عام، رییس هیات مدیره شرکت بورس به «ایسنا» گفت که این موضوع در جلسه هیات‌مدیره شرکت بورس بررسی نشده است.

مصطفی امید قائمی در گفت‌وگو با «ایسنا» افزود: برای تصمیم‌گیری در این مورد، باید این موضوع در اولین جلسه هیات‌مدیره و سازمان مطرح شود تا درباره آن تصمیم‌گیری صورت گیرد. این در حالی است که مدیر عامل شرکت بورس در گفت‌وگو با ایسنا اعلام کرد که تصمیم شرکت درباره انصراف از بازار فرابورس قطعی است.

دکتر علی رحمانی، مدیرعامل شرکت بورس درباره انصراف شرکت بورس از تشکیل بازار خارج از بورس گفت: به ‌رغم تقاضای شرکت بورس برای تشکیل بازار خارج از بورس به صورت شرکت سهامی‌ خاص شورای عالی بورس اوراق بهادار تصویب کرد که این بازار به صورت شرکت سهامی‌ عام باشد، ولی اگر دوباره درخواست تبدیل به شرکت سهامی‌ خاص مطرح شود، این موضوع قابل بررسی است. وی افزود: به دلیل اینکه تقاضای شرکت بورس به صورت شرکت سهامی خاص مطرح شده و شورای عالی بورس آن را به صورت سهامی‌ عام تصویب کرد و این شرکت نیز توجیه اقتصادی ندارد، شرکت بورس از تشکیل بازار فرابورس به صورت سهامی‌ عام انصراف داد.

رحمانی با بیان اینکه انصراف شرکت بورس قطعی است، خاطرنشان کرد: شرکت بورس با شرایطی که قبلا اعلام کرده است، بازار خارج از بورس را تشکیل می‌دهد در غیر این صورت شرایط را نپذیرفته و از تشکیل این بازار انصراف می‌دهد. وی درباره اینکه آیا این تصمیم سه‌شنبه این هفته در شورای بورس مطرح می‌شود، گفت: فعلا این تصمیم به این صورت باقیمانده و قرار نیست در روز سه‌شنبه بررسی شود.