ایسنا- نشست هماهنگی پذیرش و عرضه، سهام شرکت مخابرات ایران چند روز پیش با حضور دکتر علی رحمانی و صابر فیضی، مدیران عامل دو شرکت بورس و مخابرات برگزار شد و در آن جلسه مقرر شد تا سهام شرکت مخابرات ایران، براساس برنامه زمانبندی تنظیم شده، در یکم دی امسال عرضه شود. براساس برنامه زمان‌بندی مورد توافق طرفین، مقرر شد مدارک مورد نیاز پذیرش تا یکم آذر ۸۶ تکمیل و گزارش پذیرش و پیش نویس امیدنامه شرکت مخابرات برای طرح در هیات پذیرش تا ۱۳ آذر ۸۶ تهیه شود، پس از طی این مراحل نشست معارفه با سرمایه‌گذاران و فعالان بازار برگزار و مقرر شد در نخستین روز دهمین ماه سال، سهام این شرکت در بورس تهران عرضه شود.

در خصوص بازاریابی برای سهام نیز قرار شد ضمن ادامه مذاکرات با شرکت‌های خارجی، از طریق شرکت‌های تامین سرمایه نیز اقدام و با توجه به اهمیت قیمت‌گذاری شرکت مخابرات ایران و تفاوت آن با روش‌های متداول قیمت‌گذاری، از طریق بورس دوره آموزشی قیمت‌گذاری شرکت‌های مخابراتی با همکاری موسسات خارجی برگزار شود.

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران در این جلسه اقدامات اجراشده برای آماده‌سازی شرکت و ورود به بورس را در چهار محور تشریح کرد و گفته بود که اساسنامه شرکت مخابرات ایران (مطابق با اساسنامه تیپ بورس) به تصویب هیات دولت رسیده، برای تایید به شورای نگهبان ارسال شده است و مشکل خاصی در این خصوص وجود ندارد.

بنا بر اعلام روابط عمومی بورس اوراق بهادار تهران، بر این اساس کارگزار معرف شرکت مخابرات ایران، هفته آینده در جلسه هیات مدیره شرکت مخابرات ایران تعیین و به بورس معرفی خواهد شد.