گروه بورس- به منظور تکریم از ایتام سراسر کشور و همزمان با عید سعید فطر، اولین همایش ملی سهام مهر ولایت با حضور نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، قائم‌مقام سازمان بهزیستی کشور، مسوولان شرکت بورس و برخی شرکت‌های خصوصی در مرکز فرهنگی سید‌الشهدا (ع) برگزار شد. به گزارش ستاد خبری همایش، در ابتدای مراسم سیدمحمدعلی هاشمی‌نسب، مدیر عامل شرکت توسعه سرمایه‌گذاری صدر خاورمیانه با اشاره به اینکه این همایش در جهت گسترش عدالت طبق نظرات مقام معظم رهبری اجرا شده است، گفت: حدود

۷۰هزار نفر ایتام بی‌سرپرست در کل کشور داریم که جامعه هدف کودکان زیر ۵سال است، ولی اگر قرار باشد کودکان بالای ۵سال را پوشش دهیم، آنهایی که معلولیت دارند در اولویت هستند. وی افزود: در این همایش سهام شرکت‌های مادر تخصصی ساتکاب و ۷شرکت زیرمجموعه آن و شرکت سرمایه‌گذاری سایپا به این کودکان اهدا شد.

سپس حسن مدیحی، قائم‌مقام سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: از آنجایی که فعالیت سازمان بهزیستی کشور، سر‌وکار داشتن با ایتام و کودکان معلول است، اقداماتی را جهت رفع نیاز آنها انجام می‌دهد به همین دلیل حمایت از این سازمان کاملا ضروری به نظر می‌رسد. وی به عنوان کسی که ۲۸سال به طور افتخاری با این سازمان همکاری می‌کند، ادامه داد: این همایش توسط بخش‌خصوصی و اهدای سهام به منظور تامین آتیه ایتام کاملا خداپسندانه و ستودنی است و امید داریم در راستای این سنت حسنه سال‌های آتی تعداد شرکت‌های بیشتری خود را دراین امر مهم سهیم بدانند.

آرش فرهادی، مدیر روابط‌عمومی شرکت بورس و اوراق بهادار نیز در خصوص برپایی این همایش اظهار کرد: این اقدام در نوع خود بی‌نظیر و نخستین حرکت بر مبنای عدالت‌‌محوری و گسترش عدالت توسط بخش‌خصوصی در خصوص قشری بسیار ارزشمند محسوب می‌شود که در دین مبین اسلام توصیه‌های زیادی به آن شده است.

وی در ادامه افزود: در این راستا قرار است شرکت توسعه سرمایه‌گذاری صدر خاورمیانه با همکاری شرکت بورس و دیگر شرکت‌ها، گروهی از کودکان بی‌سرپرست را سهامدار آتی برخی شرکت‌ها کند که این مساله مسوولیت مدیران را افزایش می‌دهد. فرهادی اظهار امیدواری کرد تا سال آینده تعداد شرکت‌های خصوصی در این امر خداپسندانه افزایش یابد.