گروه بورس- هدیه لطفی: پای شرکت بورس انرژی هم به بازار سرمایه باز شد.
به گزارش خبرنگار ما، بورس انرژی به عنوان چهارمین بورس ایران و به عنوان یکصدوبیستمین شرکت در حالی با سرمایه ۲۰۰ میلیارد ریال در بازار پایه درج شد که امید است هرچه زودتر معاملات سهام آن آغاز شود.
افزون بر این، روز گذشته شرکت تجهیز نیروی زنگان نیز به موجب موافقت کمیته عرضه شرکت فرابورس با سرمایه 28 میلیارد ریال به عنوان یکصدو نوزدهمین شرکت با نماد «شزنگ» به لیست شرکت‌های بازار پایه فرابورس افزوده شد. همچنین شرکت لوازم خانگی پارس که در گروه ماشین‌آلات و تجهیزات فعالیت می‌کند، با سرمایه 300 میلیارد ریال پلاک 118 بازار پایه فرابورس را با نماد «لخانه» به خود اختصاص داد.

در بازار چه گذشت؟
در آخرین روز کاری هفته نیز هرچند معاملات فرابورس با کاهش نامحسوسی نسبت به روز سه‌شنبه مواجه شد، اما در نهایت با شرایط متعادلی به کار خود پایان داد. به طوری که در مجموع دیروز خرید و فروش 35 میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش 3/217 میلیارد ریال در سامانه معاملات این بازار به ثبت رسید.
در این روز حق‌تقدم بانک دی با جابه‌جایی ۱۶ میلیون سهم به ارزش ۷/۳ میلیارد ریال به عنوان پرمعامله‌ترین نماد شناخته شد. همچنین بیمه آرمان به همراه دو بانک گردشگری و خاورمیانه نیز به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.بیشترین ارزش معاملات را نیز فولاد صبانور با مبادلات ۲/۴۱ میلیارد ریالی به خود اختصاص داد.
گواهی سپرده انصار و اجاره امید نیز هر کدام به ترتیب دادوستد 28 و 8/16 میلیارد ریالی را به ثبت رسانده و در این فهرست قرار گرفتند.
همچنین بیشترین افزایش قیمت را بالاست با ۵ درصد نوسان مثبت به خود اختصاص داد. نمادهای معاملاتی «خفناور»، «سدبیر»، «قشیر» و «وایران» نیز نوسان مثبت در محدوده ۵ درصد را تجربه کردند. افزون بر این، امتیاز تسهیلات بانک مسکن نیز با افزایش ۳ تا ۴ درصدی به محدوده ۵۵ هزار تومانی رسید.
عرضه بلوکی سرمایه‌گذاری پارس آریان
از سوی دیگر ۸۳ میلیون سهم معادل یک درصد از سهام شرکت سرمایه‌گذاری پارس آریان به قیمت پایه هر سهم ۱۶۶۱ ریال یکشنبه اول بهمن یکجا و نقد در بازار پایه عرضه می‌شود.
موسسه همیاری کوثر قصد دارد 83 میلیون سهم معادل یک درصد از سهام شرکت سرمایه‌گذاری پارس آریان به ارزش 8/137 میلیارد ریال و به قیمت پایه 1661 ریال را یکشنبه اول بهمن یکجا و نقد در بازار پایه عرضه کند.