خلیج‌فارس نیمه بهمن به بورس می‌آید

فارس- رییس سازمان خصوصی‌سازی با اعلام عرضه ۵ درصد سهام هلدینگ خلیج‌فارس در نیمه اول بهمن از حضور دو موسسه برای قیمت‌گذاری خبر داد و آخرین وضعیت پالایشگاه لاوان و پرسپولیس و استقلال را اعلام کرد. محمدرحیم احمدوند با اشاره به صدور مجوز افزایش سرمایه هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس از ۶ میلیارد تومان سرمایه به ۴/۲ هزار میلیارد تومان توسط سازمان بورس اظهار کرد: با این مجوز مدیران و مسوولان این شرکت مشمول اصل۴۴ می توانند نسبت به برگزاری مجمع فوق العاده برای اعمال افزایش سرمایه و همچنین برگزاری مجمع سالانه اقدام کنند.

وی ادامه داد: بنابراین با نهایی شدن افزایش سرمایه و تکمیل اطلاعات مورد نظر از جمله بودجه سال آینده و همچنین بودجه تلفیقی، مسوولان بورس نسبت به پذیرش هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس اقدام خواهند کرد. با این اوصاف برنامه ما این است که تا نیمه اول بهمن سهام این شرکت در بورس عرضه اولیه شود.

معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه در روز عرضه ۵ درصد سهام هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس برای عموم عرضه خواهد شد، ادامه داد: به‌منظور ارزیابی درست و منطقی این شرکت، از دو موسسه بزرگ و معتبر استفاده شده تا قیمت‌گذاری سهام و ارزش آن به بهترین نحو انجام شود.

احمدوند در رابطه با عرضه اولیه سهام شرکت ۱۱۴ میلیارد تومانی پالایشگاه لاوان که قرار بود آبان‌ماه در بازار دوم فرابورس انجام شود، توضیح داد: پیگیری‌ها برای واگذاری این شرکت مشمول اصل ۴۴ در حال انجام است تا بعد از نهایی شدن ارائه گواهی‌نامه‌های انتقال سهام توسط سهامداران عمده به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، زمینه عرضه آن در فرابورس فراهم شود.

وی در برابر این نکته که به گفته وزیر ورزش، سازمان خصوصی‌سازی برای واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس کمک بدهد، اظهار کرد: در رابطه با خصوصی شدن این دو باشگاه جلسات متعددی با مسوولان وزارت ورزش و سایر دست‌اندرکاران برگزار کرده‌ایم تا با توجه به مردمی بودن این دو باشگاه و اهمیت آنها و همچنین وضعیت مالی، بهترین و راحت ترین ساختار و چارچوب واگذاری تعیین و نهایی شود. به گفته وی، درصورت حصول نتیجه واحد و قطعی در واگذاری این دو باشگاه، سازمان خصوصی‌سازی آماده عرضه خواهد بود.