ایسنا- یک کارگزار بورس پیش‌بینی وضعیت بورس در ماه‌های آینده را دشوار دانسته و آن را مرتبط با اطلاعات بیرونی بازار در ماه‌های آینده دانست. حسین خزلی‌خرازی وضعیت فعلی بورس را مورد توجه قرار داد و گفت:شرکت‌ها و صنایع بزرگ بورس در ۶ ماهه امسال گزارش‌ها و تعدیلات فوق‌العاده‌ای داشتند و تاثیرات قیمت دلار و تسعیر نرخ ارز و نیز افزایش قیمت‌های جهانی باعث شد تا شرکت‌های پتروشیمی، شیمیایی و سنگ‌آهنی سودهای خوبی در ۶ ماهه اول کسب کنند.

وی در مورد واقعی بودن رشد شاخص بورس توضیح داد: در حال حاضر میانگین P/E بازار کمتر از ۶ مرتبه است و رشد فعلی بورس مربوط به درآمد واقعی شرکت‌ها است بنابراین رشد بورس واقعی است.

این فعال بازار سرمایه در خصوص وضعیت بورس تا پایان سال گفت: پیش‌بینی رشد بورس در ماه‌های اخیر و رسیدن شاخص به کانال ۳۳ هزار واحد مبتنی بر اطلاعات تولید و صورت‌های مالی ۶ ماهه شرکت‌ها بود که تاثیر خود را در افزایش شاخص داشت اما در حال حاضر نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی از وضعیت بازار ارائه داد زیرا در ماه‌های آینده اطلاعات بیرونی بازار اطلاعات مهمی خواهد بود.

به گفته این کارشناس بازار سرمایه در ماه‌های آینده روند بورس با توجه به شرایط سیاست داخلی، قیمت دلار، تحریم‌ها و بسیاری از عوامل دیگر مشخص می‌شود.