ایسنا- در حالی حاشیه‌های زیادی پیرامون عرضه بلوکی شرکت ایران ترانسفو و تمایل نداشتن سهامدار عمده به واگذاری این شرکت ایجاد شده است که سازمان خصوصی سازی آگهی واگذاری این شرکت را منتشر و نسبت به واگذاری آن تاکید کرد. بنابراین گزارش، در حالی که بحث‌های زیادی پیرامون عرضه نشدن بلوک ۳۲ درصدی ایران ترانسفو به دلیل غیر قانونی بودن عرضه آن توسط سهامدار عمده مطرح شده بود، شرکت بورس تهران طبق آگهی نماد این شرکت را در روز سه شنبه گذشته بازگشایی کرد تا نسبت به فروش سهام بلوکی «بترانس» اقدام کند، اما به دلیل مسائل پیرامونی پیش آمده، خریداران وارد میدان رقابت نشدند و عرضه این بلوک با شکست مواجه شد.

اما با شکست این واگذاری،سازمان خصوصی‌سازی و شرکت بورس تهران با وجود مخالفت سهامدار عمده با واگذاری این شرکت که به دلیل پرداخت نکردن اقساط معوق واگذار شده است، نسبت به عرضه آن تاکید داشته و اعلام کردند که بلوک ۳۲‌درصدی ایران ترانسفو بار دیگر در بورس تهران عرضه می‌شود.

بر این اساس و در حالی تلاش‌های سهامدار عمده این شرکت برای عرضه نشدن سهام بلوکی ادامه دارد که شرکت بورس تهران تاریخ عرضه را ۲۹ آذر ماه اعلام کرد و سازمان خصوصی سازی نیز با آگهی کردن این سهم نسبت به واگذاری مجدد آن تاکید کرد.

بر این اساس و درحالی که میزان واگذاری سهام این شرکت افزایش یافته است، سازمان خصوصی‌سازی قرار است ۳۴،۸ درصد از سهام ایران ترانسفو معادل ۵۲۲ میلیون و۱۶۸ هزار و ۷۸۵ سهم این شرکت را به قیمت تابلوی بورس در روز عرضه کند به شرط آنکه از مبلغ ۳۶۰ تومان کمتر نباشد و به صورت ۳۰ درصد نقد و بقیه اقساط از طریق بورس عرضه کند.

در حالی ۳۸/۲۸درصد از سهام این شرکت به دلیل پرداخت نکردن اقساط نزد سازمان خصوصی سازی در وثیقه است که ساتکاب با ۴۲/۶ درصد، سینا فرآیند با ۱۱/۷ درصد، سرمایه‌گذاری ملی ایران با ۰۶/۵ درصد، سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی با ۶۹/۳۱ درصد و سرمایه گذاری صبا تامین با ۳/۵ درصد از سهامداران عمده این شرکت

هستند.

مهلت پرداخت حصه نقدی این معامله ۳۰ روز کاری از تاریخ مشخص شدن برنده رقابت تعیین شده است و باید دید در سومین عرضه بلوکی ایران ترانسفو آیا کسی حاضر به خریداری بلوک این شرکت می‌شود یا خیر.