گروه بورس- مجید اسکندری: دومین همایش مالیات در شرکت‌ها و سازمان‌های ایرانی، هشتم آذرماه با همت گروه آموزشی، تحقیقاتی تعالی‌سازان برگزار می‌شود. دبیر این همایش در گفت‌وگو با دنیای اقتصاد درباره اهمیت بحث مالیات گفت: در شرایط کنونی، چگونگی روبه‌رو شدن با مالیات از اثربخشی بالایی در مدیریت شرکت‌ها و سازمان‌ها برخوردار است بنابراین آگاهی دقیق از طرز تشخیص و نحوه محاسبه انواع مالیات‌ها و چگونگی استفاده از معافیت‌های مالیاتی و دیگر مباحث مربوطه، از نیازهای اصلی مدیران، کارشناسان و دست‌اندرکاران شرکت‌ها و سازمان‌های کشور خواهد بود.

محمدرضا سیدانوری افزود: گستردگی و پیچیدگی انواع مالیات‌ها در شرکت‌ها و سازمان‌ها، اصلاح قانون مالیات و سهم بیش از پیش مالیات در بودجه کشور بیانگر اهمیت بالای آموزش‌های کاربردی در این حوزه برای مودیان است.

وی خاطرنشان کرد: این همایش با رویکردی نوین و با بهره‌گیری از دانش و تجربه اساتید و مدیران خبره به ارائه سخنرانی‌های کاربردی و تخصصی، کارگاه‌های آموزشی، پانل‌ها و میزگردهایی با موضوعات روز به دنبال بالا بردن دانش مالیاتی شرکت‌کنندگان است.

سیدانوری درباره محورهای این همایش گفت: مالیات‌های مستقیم و قوانین و مقررات مربوط، مالیات بر ارزش افزوده، موارد ارجاعی و قوانین و مقررات مربوط، احکام مالیاتی مقرر در سایر قوانین، تاریخچه مالیات در ایران و آینده نظام مالیاتی کشور و فناوری اطلاعات در نظام مالیاتی ایران مهم‌ترین محورهای اصلی همایش مالیات در شرکت‌ها و سازمان‌های ایرانی را تشکیل می‌دهند.

وی بازآموزی مدیران و کارشناسان مالی و حسابداری، تحلیل و بررسی تنگناها و چالش‌های مالیاتی در شرکت‌ها و سازمان‌های کشور، ارائه سخنرانی‌های تخصصی و میزگردهای کاربردی را از مهم‌ترین برنامه‌های این همایش عنوان و اظهار امیدواری کرد: این اهداف با همت گروه آموزشی تحقیقاتی تعالی‌سازان و با همکاری سازمان حسابرسی، شرکت بورس اوراق بهادار تهران، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت دادگستری، وزارت نیرو، شهرداری تهران و دانشگاه‌های تهران، آزاد اسلامی، الزهرا، شهید بهشتی و علامه طباطبایی محقق خواهد شد.

سیدانوری در پایان یادآور شد: مدیران و کارشناسان مالی، حسابداری و حسابرسی، مدیران عامل و اعضای هیات مدیره شرکت‌ها، موسسات ارائه دهنده خدمات مالی و دانشجویان رشته‌های مالی، حسابداری و مدیریت مخاطبان اصلی این همایش خواهند بود.