گروه بورس - بازار سهام بار دیگر شاهد عرضه یک بلوک دیگر «صدرا» خواهد بود. براساس اطلاعیه بورس اوراق بهادار، تعداد ۷/۹۸میلیون سهم از سهام صدرا معادل ۶/۶درصد با قیمت پایه یک هزارو ۳۰۰ریال در روز سه‌شنبه هفته جاری (۱۵اردیبهشت‌ماه ۸۸) به بازار عرضه می‌شود. این عرضه از سوی صندوق حمایت و بازنشستگی آینده‌ساز صورت می‌گیرد و این صندوق از سهام صدرا به طور کامل خارج می‌شود. ارزش کل بلوک مزبور معادل ۱۲۸میلیاردو ۳۲۰میلیون ریال است.

عرضه صدرا در بازار معاملات دوم با شرایط واگذاری یکجا و نقد یا نقد و اقساط (۵۰درصد نقد و ۵۰درصد اقساط طبق شرایط اعلامی) صورت می‌گیرد.

پیش از این بازار سهام با عرضه ۵۱درصد سهام «صدرا» از سوی مجموعه سرمایه‌گذاری بانک ملی مواجه بود و در این معامله قرارگاه خاتم‌الانبیا خریدار بلوک مزبور اعلام شد.

همچنین در روز چهارشنبه هفته گذشته نیز سرمایه‌گذاری تدبیر ۶/۵درصد از سهام «صدرا» را به مهر اقتصاد ایرانیان واگذار کرد.

اکنون بلوک ۶/۶درصدی سهام با عنوان سومین بلوک «صدرا» در بازار روز سه‌شنبه به فروش می‌رسد.

در صورتی که سومین بلوک هم به فروش برسد، تنها دو بلوک یک درصدی و ۵/۵درصدی متعلق به شرکت‌های سرمایه‌گذاری ملی و بیمه ایران در فهرست سهامداران بالای یک درصد صدرا باقی می‌مانند.

عرضه ۵/۱۷درصدی «دکوثر»

همچنین در روز کاری سه‌شنبه هفته جاری شرکت سرمایه‌گذاری گسترش و توسعه صنعت به وکالت از طرف سازمان صنایع ملی ایران اقدام به عرضه ۵۵/۱۷درصد از سهام «داروسازی کوثر» می‌کند. تعداد ۷/۱۵میلیون سهم «دکوثر» در بازار معاملات دوم عرضه می‌شود و شرایط واگذاری آن به صورت یکجا و نقد اعلام شده است. خریدار این سهم در آن روز می‌تواند یک کرسی از هیات‌مدیره داروسازی کوثر را به دست آورد. قیمت تعیین شده برای فروش این بلوک معادل چهار هزارو ۵۰۰ریال به ازای هر سهم است.

گفتنی است، ارزش بلوک یاد شده برابر ۷۱میلیاردو ۷۸میلیون ریال است.