ایسنا - معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس از پیگیری‌های این سازمان برای تاسیس شرکت‌های مشاوره خبر داد. دکتر «قاسم محسنی» به افزایش تعداد سهامداران سهام عدالت اشاره کرد و گفت: به دلیل افزایش تعداد سهامداران، تاسیس شرکت‌های مشاوره در دستور کار سازمان قرار دارد تا خدمات مشاوره‌ای ارائه دهند، چرا که همه مردم نیاز دارند که در این زمینه مشاوره بگیرند و به همین منظور مقررات مورد نیاز طی امسال به تصویب می‌رسد.

محسنی در ادامه تاسیس شرکت‌های سبدگردانی را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: این شرکت‌ها می‌توانند به طور اختصاصی اوراق بهادار برای مردم خریداری کرده و مدیریت کنند که هدف از تاسیس این شرکت‌ها ارائه خدمات تخصصی است تا مردم مطمئن باشند موسسه‌ای با نظارت سازمان و بعد از برگزاری آزمون به مردم مشاوره انجام داده و مدیریت دارایی می‌کند که اقدامات نهایی برای تصویب مقررات آن در حال انجام است.

معاون سازمان بورس با بیان اینکه انتظار داریم در سال جدید تعداد شرکت‌های تامین سرمایه افزایش یابد، عنوان کرد: همچنین تاسیس‌ شرکت‌های پردازشگر اطلاعات مالی در دستور کار قرار دارد که این شرکت‌ها اطلاعات مالی را پرداخت کرده و در اختیار تحلیلگران و مردم قرار می‌دهند.

وی در ادامه از طراحی صندوق‌های جدید خبر داد و افزود: این صندوق‌ها با توجه به نیازهای مردم طراحی جدید پیدا کرده و در انواع صندوق‌های سرمایه گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت یا سهام یا صندوق‌های قابل معامله در بورس هستند که تنوع این صندوق‌ها و تضمین حداقل سود در دستور کار قرار دارد.

محسنی عنوان کرد: صندوق‌های قابل معامله در بورس قطعا در سال ۸۸ تاسیس و راه‌اندازی می‌شود.