ایسنا - راه‌اندازی امضای دیجیتال در شبکه اطلاع رسانی ناشران (کدال) از سال گذشته در حال پیگیری است و اکنون کلیه اقدامات نهایی آن انجام شده و به زودی راه‌اندازی می‌شود. دکترعلی ‌صالح آبادی ـ رییس سازمان بورس و اوراق بهادار)، از راه‌اندازی امضای دیجیتال در شبکه کدال خبر داد و گفت: کلیه اقدامات نهایی راه‌اندازی امضای دیجیتال (CA) در شبکه نوین اطلاع رسانی ناشران (کدال) در سازمان بورس انجام شده و در انتظار تاییدیه نهایی وزارت بازرگانی برای آغاز کار هستیم.

وی یادآور شد: از سال گذشته زیرساخت‌ راه‌اندازی امضای دیجیتال در سازمان بورس در حال فراهم و آماده سازی بود که اکنون این آمادگی توسط سازمان بورس برای راه‌اندازی این امضا وجود دارد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر سازمان بورس برای راه‌اندازی این تکنولوژی از آمادگی لازم برخوردار است و باید مرکز ریشه وزارت بازرگانی مجوز لازم را ارائه دهد که با اقدامات نهایی انجام شده به زودی امضای دیجیتال در شبکه کدال راه‌اندازی خواهد شد.

صالح آبادی با اشاره به اینکه در حال حاضر اطلاعات افراد از طریق پرینت به شبکه کدال ارسال می‌شود تصریح کرد: در حال پیگیری اخذ مجوز از وزارت بازرگانی هستیم که امیدواریم هر چه زودتر ارایه شود ولی قطعا در سال ۸۸ امضای دیجیتال در شبکه کدال را خواهیم داشت.

به گزارش ایسنا، امضای دیجیتال که نام دیگر آن گواهی الکترونیک است از سه سال گذشته توسط وزارت بازرگانی در کشور راه‌اندازی شده و علاوه بر قابل اثبات بودن در مراجع قضایی، امنیت را نیز تضمین می‌کند.

با استفاده از این امضا در فضای مجازی محدود تمام امنیت رمزنگاری بر روی اطلاعات انجام شده و اگر شخص کلید خصوصی خود را داشته باشد می‌تواند از اطلاعات مورد نظر استفاده کرده و هیچ شخص دیگری با هیچ روشی نمی‌تواند آن را مورد استفاده قرار دهد.

این امضا سال گذشته در نرم‌افزار بورس ستاک (سامانه تبادل اطلاعات کارگزاری) راه‌اندازی شده و اکنون در شبکه کدال (شبکه اطلاع رسانی ناشران) سازمان بورس توسط وزارت بازرگانی در حال پیگیری است.