بازرسی کارگزاران از تیرماه آغاز می‌شود

سنا - رییس سازمان بورس و اوراق بهادار از برگزاری جلسات منظم با بورس‌ها و تشکل‌های تحت نظارت سازمان خبر داد.

دکتر علی صالح‌آبادی، در نخستین نشست خود با مدیران سازمان بورس و اوراق بهادار در سال ۸۸ برنامه‌های سازمان را در سال جاری تشریح کرد و از آماده‌سازی برنامه بلند مدت سازمان در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

وی گفت: در ابتدای سال برنامه‌هایی را برای حوزه‌های معاونتی تنظیم می‌کنیم تا میثاقی برای عملکرد واحدهای مختلف در سال ۸۸ باشد و هر یک از معاونت‌ها بر آن اساس فعالیت‌های خود را دنبال کند.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در ادامه سخنان خود اعلام کرد: مقرر شده سازمان در جریان فعالیت‌هایی که بورس‌ها و تشکل‌های تحت نظارت (شرکت بورس اوراق بهادار، بورس کالا، کانون کارگزاران و ...)‌ انجام می‌دهند قرار بگیرد. از همین رو جلسات منظمی از نیمه اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد. در این صورت فعالیت‌ها با هماهنگی بیشتری انجام و از اتلاف منابع و انرژی جلوگیری می‌شود.

وی در خصوص مزایای برگزاری چنین جلساتی گفت:‌ بسیاری از کارگزاران نمی‌توانند به سرعت خود را با تغییرات یا برنامه‌های سازمان هماهنگ کنند، چرا که انجام برخی از فعالیت‌ها زمان‌بر بوده و کارگزاران نیازمند آموزش یا تهیه ملزومات هستند.

در حالی که با برگزاری چنین جلساتی، اخبار و برنامه‌های سازمان در اختیار آنها قرار گرفته و برای هماهنگی با شرایط تازه، مدت زمان بیشتری خواهند داشت.

سخنگوی سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به تصویب دستورالعمل رتبه‌بندی کارگزاران تصریح کرد: برای بازررسی و نظارت از شرکت‌های کارگزاری سه ماه فرصت در نظر گرفته شده تا کارگزاران در این مدت بتوانند تمهیدات و معیارهای لازم را فراهم و شرایط خود را با استانداردها منطبق کنند.

از همین رو بازرسی شرکت‌های کارگزاری به منظور رتبه‌بندی آنها از سه ماه آینده آغاز خواهد شد.