گروه بورس - پیش‌بینی عملکرد امسال فارسیت دورود در مقایسه با سال مالی قبل کاهش یافته است.

بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار، فارسیت دورود درآمد هر سهم سال مالی منتهی به اسفند 88 را با 80میلیاردو 640میلیون ریال سرمایه به طور خالص مبلغ 312ریال پیش‌بینی کرده است.
همچنین پیش‌بینی عملکرد فارسیت دورود برای سال مالی ۸۸ در مقایسه با عملکرد سال مالی قبل به ترتیب فروش ۶درصد کاهش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۶درصد افزایش، سود عملیاتی ۲۶درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات ۱۸درصد کاهش نشان می‌دهد. شرکت دلایل تغییرات را کاهش مقدار فروش ورق و لوله، افزایش هزینه‌های مالی به دلیل اخذ تسهیلات مالی و افزایش درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها به دلیل شناسایی سود ناشی از سرمایه‌گذاری در شرکت گروه صنعتی لوله و الیافت بهراد (سهامی خاص) اعلام کرده است.
پیش‌بینی خالص درآمد (هزینه‌)های متفرقه سال‌های مالی 87 و 88 شرکت عمدتا شامل سود سپرده‌های بانکی است.
هیات‌مدیره درنظر دارد مبلغ ۲۲میلیاردو ۶۷۱میلیون ریال (مبلغ ۲۸۱ریال به ازای هر سهم) را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی سال مالی ۸۸ پیشنهاد کند.
شرکت طی اطلاعات ارسالی قبلی اعلام کرده بود که در خصوص تولید لوله و مخازن GRP با شریک خارجی به صورت Joint Venture اقدام به احداث کارخانه با دو خط تولید لوله و مخازن از قطر 80 الی 3.000میلی‌متر کرده است که در این راستا ماشین‌آلات خارجی خریداری و بر حسب برنامه زمانی تا پایان خرداد 1388 این کارخانه به بهره‌برداری خواهد رسید. شرکت در تاریخ 01/11/87 زمان بهره‌برداری از طرح را اسفندماه 1387 اعلام کرده بود.