گروه بورس - مدیریت نظارت بر بازار اولیه در راستای اجرای مفاد قانون بازار اوراق بهادار و مقررات مربوطه در حوزه بازار اولیه و عرضه اوراق بهادار، در سال 87 اقدام به بررسی درخواست افزایش سرمایه شرکت‌های سهامی عام کرد.

بنابراین اطلاعیه، شرکت‌های درخواست‌ کننده شامل شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران و شرکت‌های سهامی عام خارج از بورس و همچنین درخواست صدور مجوز پذیره‌نویسی شرکت‌های سهامی عام در شرف تاسیس هستند.
بنابراین مدیریت نظارت بر بازار اولیه پس از بررسی درخواست‌های افزایش سرمایه شرکت‌های سهامی عام در سال ۸۷ نسبت به صدور مجوز افزایش سرمایه ۶۷شرکت اقدام کرده است. از این تعداد با افزایش سرمایه ۶۳شرکت پذیرفته شده در بورس و ۴شرکت سهامی عام خارج از بورس که مشمول مقررات یاد شده بوده‌اند، موافقت شده است.
براساس مجوزهای صادره، مبلغ کل افزایش سرمایه مصوب شرکت‌های سهامی عام پذیرفته شده در بورس در سال 87 معادل 32هزارو 100میلیارد ریال بوده است. براساس مجوزهای صادره، 63درصد از این افزایش سرمایه‌ها از محل مطالبات و آورده نقدی و 37درصد آنها از محل سود انباشته و اندوخته‌ها تامین شده‌اند. همچنین براساس مجوزهای صادره در سال 87 شرکت‌های سهامی عام خارج از بورس که مشمول مقررات قانون بازار اوراق بهادار بوده‌اند، طی این مدت به میزان دو هزارو 490میلیارد ریال افزایش سرمایه داده‌اند. اطلاعات مربوط به هر یک از مجوزهای صادره به همراه مستندات مربوطه در بخش بازار اولیه سایت اینترنتی سازمان بورس و اوراق بهادار در دسترس است.
همچنین این مدیریت پس از بررسی درخواست انتشار سهام شرکت‌های سهامی عام در شرف تاسیس که مشمول رسیدگی نزد سازمان بوده‌اند، نسبت به صدور دو مجوز پذیره‌نویسی سهام شرکت‌های سهامی عام در شرف تاسیس اقدام کرده است. بر این اساس، دو شرکت سهامی عام مزبور با سرمایه‌ای معادل ۱.۶۰۰میلیارد ریال تشکیل شده‌اند.
اطلاعات مربوط به مجوزهای صادره در سال 87 در صفحه20 قابل ملاحظه‌است: