ایسنا - معاون سازمان خصوصی‌سازی از واگذاری قیمت‌گذاری بانک تجارت به یک شرکت تامین سرمایه خبر داد.

«مهدی عقدایی» گفت: بررسی نحوه قیمت‌گذاری شرکت مخابرات در حال بررسی است؛ ولی قیمت‌گذاری بانک تجارت به یک شرکت تامین سرمایه واگذار شده و در مورد قیمت‌گذاری بانک صادرات تصمیمی گرفته نشده است.

وی از واگذاری بلوک بانک ملت در خردادماه خبر داد و گفت: بر اساس قوانین بانک مرکزی و سیاست‌های اصل ۴۴ هر شخصیت حقوقی و شرکت‌های سهامی عام بیش از۱۰ درصد و شخصیت‌های حقیقی پنج درصد سهام را می‌توانند داشته باشند؛ بنابراین بعد از عرضه اولیه بانک ملت در بورس بلوک‌های پنج و ۱۰ درصدی این بانک تا پایان خرداد‌ماه واگذار می‌شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر دولت ۲۹ درصد سهام بانک ملت را در اختیار دارد که ممکن است یک بلوک چهار درصدی و دو بلوک ۱۰درصدی یا به صورت دو بلوک پنج و چهار درصدی تا پایان خرداد عرضه شود. عقدایی خاطرنشان کرد: همچنین ظرف۱۰ روز آینده پذیرش نهایی بانک تجارت در بورس تکمیل شده و پنج درصد از سهام این بانک اواخر اردیبهشت یا اوایل خرداد جهت کشف قیمت وارد بورس می‌شود.

وی با بیان اینکه بانک تجارت از سایر بانک‌ها آماده‌تر است اضافه کرد: پس از عرضه بانک تجارت، پنج درصد بانک صادرات نیز وارد بورس می‌شود. همچنین شرکت‌ حفاری شمال طی ۲۰ روز آینده پذیرش نهایی آن تکمیل و در خردادماه عرضه می‌شود.

معاون سازمان خصوصی‌سازی ادامه داد: بنابراین طی اردیبهشت تا خردادماه ۲ بانک به همراه عرضه بلوکی بانک ملت و حفاری شمال انجام می‌شود همچنین بلوک۵۰ درصدی مخابرات در اردیبهشت ماه عرضه می‌شود.

وی یادآور شد: در ۷ اردیبهشت مزایده ۱۰ شرکت از جمله گوشت فارس و پتروشیمی پارس برگزار می‌شود.