موج عظیم بحران بورس‌های عربی را فرا گرفت

ایسنا- حجم خسارت‌های وارده به بازارهای مالی امارات متحده عربی در معاملات روز سه‌شنبه از مرز هشت‌میلیارد و۵۰۰‌میلیون درهم گذشت. در پی شدت یافتن بحران در بازارهای مالی امارات متحده عربی موج تازه خسارت‌های جبران ناپذیر و روند سقوط شاخص‌ها در هفته جاری آغاز شد و باعث فرار گسترده سرمایه‌گذاران اماراتی از بورس‌های دبی و ابوظبی شده است.

در پی سقوط بی سابقه شاخص‌ها در معاملات روز سه‌شنبه، حجم خسارت‌های وارده به سرمایه‌گذاران دربورس‌های دبی و ابوظبی از مرز هشت‌میلیارد و۵۰۰‌میلیون درهم گذشت.

در معاملات روز سه‌شنبه در بازار مالی دبی بیش از ۳۱۲‌میلیون و۵۸۰‌هزار سهم به ارزش ۳۸۲‌میلیون و ۴۴۰‌هزار درهم معامله شد که شاخص سهام در این بورس بیش از ۴۱.۳۱ واحد کاهش یافت و شاخص کل سهام در بازار مالی دبی به ۰۲/۱۴۹۰واحد

رسید.

هم‌چنین بیش از ۹۱‌میلیون و۲۰۰‌هزار سهم به ارزش ۱۴۳‌میلیون و۵۰۰‌هزار درهم در بازار مالی ابوظبی داد و ستد شد که شاخص سهام در این بورس بیش از ۰۸/۲درصد کاهش و شاخص کل سهام در بازار مالی ابوظبی به ۲۴۰۸ واحد رسید.

کاهش شاخص بورس عربستان

بازار مالی عربستان سعودی نیز برای دومین روز متوالی در هفته جاری شاهد سقوط شاخص‌ها و حجم معاملات بود.

در معاملات روز سه‌شنبه در بازار مالی عربستان سعودی بیش از ۱۹۶‌میلیون و ۴۵۹‌هزار سهم به ارزش سه‌میلیارد و ۳۱۹‌میلیون ریال سعودی معامله شد که شاخص سهام در این بورس بیش از ۳۱/۰درصد (۲۲/۱۳ واحد) کاهش یافت و شاخص کل سهام در بازار مالی عربستان سعودی به ۵۱/۴۳۱۸ واحد رسید.

فرار سرمایه‌گذاران از بورس کویت

بازار مالی کویت همچنان در بحران به سر می‌برد و این در حالی است که با روند نزولی شاخص‌ها حجم معاملات نیز رو به کاهش بوده و فرار سرمایه‌گذاران از بورس کویت رو به افزایش است.

در معاملات روز سه‌شنبه در بازار مالی کویت بیش از ۳۴۲‌میلیون و ۸۰۰‌هزار سهم به ارزش ۷۱‌میلیون و ۷۰۰‌هزار دینار کویتی معامله شد که شاخص سهام در این بورس بیش از ۱۳۳.۳ واحد کاهش یافت و شاخص کل سهام در بازار مالی کویت به ۱/۶۴۰۰ واحد رسید.