مهر - معاون سازمان خصوصی سازی ارزش تقریبی دو نیروگاه سهند و خلیج فارس را ۱۰۰۰میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: امروز هیات واگذاری درباره واگذاری سهام این دو نیروگاه تصمیم‌‌گیری می‌‌‌کند. اسماعیل غلامی درباره واگذاری سهام نیروگاه‌‌ها گفت: در این خصوص، موضوع مربوط به تعهدات توانیر به دولت و تعهدات شرکت نیروگاهی به توانیر مطرح است، به عبارت دیگر نقل و انتقالات بین شرکت نیروگاهی، توانیر، دولت و خزانه مطرح است. معاون سازمان خصوصی سازی از تشکیل کمیته‌‌‌ای برای مشخص شدن وضعیت این تعهدات و تصویب موارد مربوط به آن خبرداد و افزود: در همین زمینه گزارش‌هایی به وزیر امور اقتصادی و دارایی برای طرح در هیات عالی واگذاری ارائه شد.

وی از آمادگی نیروگاه‌‌های آبادان، سهند و خلیج فارس برای واگذاری سهام خبرداد و تصریح کرد: اگر هیات واگذاری در جلسه امروز، واگذاری دو نیروگاه سهند و خلیج فارس را نهایی اعلام کند، آنها تا پایان سال آگهی خواهند شد.

غلامی ‌‌‌با اشاره به نهایی شدن قیمت گذاری سهام نیروگاه‌‌ها بیان کرد: تنها موضوع تعهدات و نحوه بازپرداخت آنها باقیمانده بود، زیرا تعهدات برخی از آنها سررسید گذشته بود، یعنی برخی تعهدات توانیر به خزانه و تسهیلات اخذ شده توسط توانیر از بانک‌‌‌ها سررسید گذشته است. وی ادامه داد: خریدار نیروگاه اگر بخواهد تعهدات را یکجا بازپرداخت کند، با مشکل مواجه خواهد شد، بنابراین این موضوع پیگیری شد که شرایط تعهدات نیز مانند شرایط قیمت سهم شود، به عنوان مثال ۲۰ درصد آن نقد و بقیه در اقساط ۵ ساله پرداخت شود.