«مخابرات» فردا بازگشایی می‌شود

گروه بورس - عضو هیات‌مدیره سازمان بورس گفت: در صورت ارائه اطلاعات میان‌دوره‌ای ۹ماهه مخابرات تا پایان امروز(شنبه)، نماد این شرکت فردابازگشایی می‌شود. دکتر سید علی حسینی در گفت‌و‌گو با «سنا» با بیان مطلب فوق افزود‌‌: با پیگیری‌های سازمان بورس و اوراق بهادار، اطلاعات میان دوره‌ای شش ماهه حسابرسی شده شرکت مخابرات و تمامی شرکت‌های زیر مجموعه این شرکت دریافت و به بازار منعکس شده است.

وی اظهار داشت: پیش‌بینی بودجه سال ۱۳۸۷ بر اساس عملکرد واقعی شش ماهه شرکت مخابرات و نیز با اعمال برخی اصلاحات به سازمان بورس و اوراق بهادار ارسال شده است که به بازار منعکس خواهد شد.

معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار گفت‌‌: مسوولان شرکت مخابرات قول داده اند که امروز‌ اطلاعات میان‌دوره‌ای ۹ ماهه حسابرسی شده این شرکت را به این سازمان ارسال کنند.

وی ادامه داد‌‌: در صورت ارائه اطلاعات میان‌دوره‌ای ۹ ماهه، نماد شرکت مخابرات یکشنبه از حالت توقف خارج خواهد شد.

سهام مخابرات نباید تغییر کند!

در ادامه صابر فیضی، مدیر عامل شرکت مخابرات ایران نیز در گفت‌وگو با ایسنا با تاکید بر اینکه مخابرات اصولا نباید در سهام خود افتی داشته باشد، گفت: مخابرات به فروش محصولاتش وابستگی ندارد و از طرفی رشد بی‌رویه‌ای نیز نداشته، بنابراین اصولا نباید مخابرات در سهام خود افتی را شاهد باشد.

به اعتقاد مدیر عامل شرکت مخابرات ایران، سهام شرکت مخابرات نباید مثل سهام سایر شرکت‌ها تغییر آنچنانی داشته باشد و معمولا بعد از توزیع سهام آن‌هایی که نمی‌خواهند سهام خود را نگه دارند، این موضوع بر ارزش سهام تاثیر می‌گذارد؛ اما این اتفاق نباید در مخابرات بیفتد.

فیضی گفت: حدود شش ماه است که سهام مخابرات توسط مردم خریداری شده در حالی که ما به پایان سال مالی جاری می‌رسیم و امیدواریم به موقع مجمع ما تشکیل شود و افراد مجددا به سود خود برسند.

پوشش ۷۴درصد EPS طی ۶ماهه نخست سال اما گزارش ۶ماهه مخابرات ایران نشان می‌دهد که این شرکت توانسته طی مدت یاد شده مبلغ ۱۱۹ریال سود تلفیقی را پوشش دهد، البته این رقم برای شرکت اصلی معادل ۷ریال زیان است.

پیش‌بینی عملکرد سال مالی منتهی به اسفندماه۸۷ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها ۴۴درصد کاهش، سود عملیاتی ۵۷درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات ۵۹درصد کاهش نشان می‌دهد. همچنین هیات‌مدیره درنظر دارد تقسیم مبلغ ۴۰درصد سود را به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.

از سوی دیگر در جدول سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها، مبلغ ۴هزارو ۸۷۳میلیاردو ۱۷۷میلیون ریال (معادل ۴۰درصد سود ناخالص شرکت‌های زیرمجموعه) در پیش بینی شرکت‌های زیرمجموعه شناسایی شده که از این بابت مبلغی در پیش‌بینی سال مالی ۸۷ شرکت اصلی لحاظ نشده است.

از سوی دیگر در سرفصل خالص هزینه‌های عملیاتی - تلفیقی شرکت، مبلغ یک هزارو ۸۳۳میلیاردو ۷۵۷میلیون ریال بابت حقوق و مزایای کارکنان درنظر گرفته شده که طی ۶ماهه اول سال، ۶۷درصد آن برابر یک هزارو ۲۱۹میلیاردو ۷۹۰میلیون ریال پوشش داده شده است. سایر هزینه‌های با اهمیت در این سرفصل شامل پوشش ۲۴درصدی خدمات قراردادی، ۳۰درصد استهلاک، ۳۳درصد بیمه، ۲۴درصد لوازم مصرف شده اداری و ... است.

سایر درآمدها هم برای سال مالی ۸۷ معادل ۹۲۹میلیاردو ۲۵۲میلیون ریال درنظر گرفته شده که ۲۴درصد آن طی نیمسال نخست سال پوشش داده شده است.