فارس - هیات عالی واگذاری، با عرضه بلوک ۵۰درصد به اضافه یک، سهم شرکت مخابرات موافقت کرد.

«اسماعیل غلامی»، معاون سازمان خصوصی‌سازی در این باره گفت: با این موافقت اولیه، بازاریابی بین‌المللی برای فروش این بلوک شدت خواهد گرفت.

ارائه پیشنهاداتی برای خریدار بلوک ۵/۳۰ درصدی «فخوز»

وی اظهار داشت: بیشتر زمان جلسه روز شنبه هیات عالی واگذاری به چند و چون معامله بلوک ۵/۳۰ درصدی سهام فولاد خوزستان سپری شد که با حضور خریدار این بلوک، آخرین وضعیت این معامله بررسی و پیشنهاداتی ارایه شد.

وی با بیان اینکه جلسه مربوطه تا ساعت ۳بعدازظهر به طول انجامید، ادامه داد: با توجه به اینکه مسوولان کشور به اجرای اصل ۴۴ و افزایش اعتماد عمومی‌‌‌و انجام فرایند خصوصی‌سازی اعتقاد دارند مقرر شد پیشنهاداتی به خریدار اعلام شود.

وی از اعلام این پیشنهادات خودداری کرد و گفت: اگر این پیشنهادات مورد قبول واقع شود تحول بزرگی در بزرگترین معامله تاریخ بورس ایجاد خواهد شد و هم دولت و هم مردم و بخش خصوصی از آن بهره‌مند خواهند شد.

قیمت پایه هر سهم بلوک؛ حداقل ۲۰۰توماناز سوی دیگر صابر فیضی، مدیرعامل مخابرات ایران در گفت‌‌وگوی دیگری به فارس گفت: پس از ابلاغ صورت جلسه مجمع عمومی‌‌‌مخابرات، زمانبندی پرداخت سود سال جاری این شرکت، اعلام می‌‌‌شود.

امیدواریم تا پایان هفته جاری صورت جلسه مجمع عمومی‌‌‌مخابرات به امضای اعضا برسد.

وی افزود: پس از ابلاغ، مصوبه یاد شده بلافاصله در اختیار سازمان بورس قرار می‌‌‌گیرد تا در زمینه باز شدن نماد شرکت مخابرات در بورس، تصمیم‌گیری شود. فیضی در خصوص زمان واگذاری بلوکی شرکت مخابرات ایران نیز تصریح کرد: بر اساس قانون این کار باید تا پایان سال جاری عملیاتی شود.

وی ادامه داد: پس از عرضه سهام به صورت بلوکی، ارزش آن رشد بالایی خواهد داشت که پیش بینی می‌‌‌کنیم ارزش هر سهم بالای دو هزار ریال برسد. مدیر عامل شرکت مخابرات ایران در خصوص میزان سود پرداختی به صاحبان سهام تصریح کرد: بر اساس مصوبه مجمع عمومی‌‌‌به هر سهم ۱۳۰ ریال سود تعلق می‌‌‌گیرد. وی خاطر نشان کرد: با توجه به تعداد سهام‌های واگذار شده و در مجموع ۱۷۸‌میلیارد تومان سود سهام مخابرات به صاحبان سهام پرداخت خواهد شد.

فیضی با اشاره به صورت حساب‌های مالی شرکت مخابرات تاکید کرد: هیچ محدودیتی در صورت حساب‌های مالی این شرکت وجود ندارد و تمامی‌‌‌آن‌ها بر اساس اعلام نیاز سازمان‌های ذی ربط، به آن‌ها ارائه شده است.

به زودی گزارش ۶ماهه را به بورس می‌دهیم

فیضی از سوی دیگر در گفت‌و‌گوی دیگری با ایسنا گفت: پیش‌نویس گزارش عملکرد شش ماهه مخابرات از سازمان حسابرسی به شرکت مخابرات ایران تحویل داده شد.

وی اظهار کرد: به احتمال زیاد این پیش‌نویس امروز(۶ بهمن‌ماه) میان مخابرات و سازمان حسابرسی نهایی شده و پس از آن به بورس ارائه خواهد شد که تا پیش از پایان هفته جاری ارائه آن به بورس انجام می‌شود. مدیر عامل شرکت مخابرات ایران تصریح کرد: گزارش تلفیقی عملکرد ۹ ماهه شرکت مخابرات ایران نیز نهایی شده و چون به حسابرسی نیاز ندارد، امیدواریم تا چند روز آینده به بورس ارائه شود.