گروه بورس - شرکت نیروترانس در ۹ماه اول امسال توانست ۸۱درصد پیش‌بینی فروش و سود خود را محقق کند.

به گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، این شرکت درآمد حاصل از فروش سال ۸۷ را ۴۱۲میلیارد ریال پیش‌بینی کرده بود که در ۹ماه اول سال توانست ۳۳۴میلیاردو ۵۶۷میلیون ریال آن را محقق کند.

پیش‌بینی فروش این شرکت برای سال ۸۷ در مقایسه با سال قبل از ۳۵درصد افزایش برخوردار است.

شرکت همچنین سود هر سهم امسال را با سرمایه ۱۳۵میلیارد ریال و با ۱۳درصد افزایش نسبت به سال قبل مبلغ ۵۶۱ریال پیش‌بینی کرد که طی ۹ماه ۴۵۵ریال آن را پوشش داد.

بهای تمام شده کالای فروش رفته شرکت ۳۰۲میلیارد ریال پیش‌بینی شده که در مقایسه با سال قبل ۴۵درصد افزایش نشان می‌دهد. شرکت طی سه فصل ابتدایی امسال ۸۲درصد از این رقم را پوشش داد.

همچنین سود عملیاتی شرکت نیز با افزایش ۳۲درصدی نسبت به سال قبل ۹۵میلیارد ریال پیش‌بینی شد که توانست ۸۰درصد آن را در ۹ماه محقق کند.

بنابراین گزارش، هیات‌مدیره شرکت درنظر دارد حدود ۱۰۰درصد سود قابل تقسیم سال ۸۷ را برای تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سال مالی ۸۷ پیشنهاد کند.

همچنین شرکت اعلام کرده که هیات‌مدیره برای امسال افزایش سرمایه از ۱۳۵میلیارد ریال به ۱۷۰میلیارد ریال را از محل آورده نقدی درنظر دارد.

بنابراین گزارش، طرح توسعه آزمایشگاه شرکت با برآورد هزینه دو میلیاردو ۱۸۲میلیون ریال در دست اجرا دارد که در تاریخ ۳۰ بهمن‌ماه امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

همچنین طرح توسعه سالن تولید شرکت با برآورد ۶میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در دست اجرا است. این طرح که تاکنون سه میلیاردو ۵۰۷میلیون ریال برای آن سرمایه‌گذاری شده است در ۱۵اسفندماه امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

طرح افزایش تولید دو نوع محصول نیز از دیگر طرح‌های در دست اجرای شرکت است که تاکنون دو هزارو ۵۳۳میلیون ریال برای آن هزینه شده و ۲۹اسفند ماه سال ۸۸ به بهره‌برداری خواهد رسید.

بنابراین گزارش، بهره‌برداری از خط تولید OGB، دستیابی به میزان فروش محصولات بالغ بر ۴۱۲میلیارد ریال که حدود ۳۵درصد رشد فروش نسبت به سال ۸۶ را در بردارد، طراحی و تولید بوشینگ‌های جریان بالا، طراحی و تولید بوشینگ‌های روغن - گاز، احداث دو هزار متر مربع سوله جهت سالن تولید اصلی، احداث آزمایشگاه فشار قوی ۵۵۰کیلو ولت، ایجاد رمپ روغن‌زنی خط بوشینگ ۶۳ و ۱۳۲ کیلو ولت و جایگزینی برخی ماشین‌آلات مستهلک‌شده مانند ماشین‌های سیم‌پیچی از جمله برنامه‌های امسال هیات‌مدیره است.