فارس - مدیر عامل شرکت غدیر گفت: ۱۸ شرکت بزرگ در کشور ۶۵ هزار میلیارد تومان سرمایه کشور را در اختیار دارند و بر این اساس با تشکیل ستادی می‌توان راهبردهای توسعه و نوآوری در کشور را دنبال کرد.

به گزارش اطلاع رسانی سرمایه‌گذاری غدیر، محسن معماری در نخستین همایش نوآوری، شکوفایی و عدالت اقتصادی گفت: با توجه به نامیده شدن امسال به عنوان سال نوآوری و شکوفایی از سوی مقام معظم رهبری، پیشنهاد می‌‌‌شود ستادی با حضور شرکت‌های سرمایه‌گذاری کشور تشکیل شود و وظیفه پیگیری نوآوری و شکوفایی در این شرکت‌ها را به عهده گیرد.

معماری افزود: بیش از ۶۵ هزار میلیارد تومان از سرمایه کشور در اختیار ۱۸ شرکت سرمایه‌گذاری قرار دارد که استفاده نو و بدیع از این ظرفیت می‌‌‌تواند به رشد اقتصادی کشور کمک شایانی کند.

معماری خاطر نشان کرد: در حال حاضر، در جذب شرکت‌های خصوصی موفق نیستیم و اگر از نهادهای میانی و مکمل مانند شرکت‌های سرمایه‌گذاری استفاده کنیم به توفیقات بیشتری دست خواهیم یافت و این شرکت‌ها در این میان نقش پر رنگ تری خواهند داشت.

وی اظهار داشت: دیدگاه‌های نو و بدیع، پیش زمینه عدالت و شکوفایی اقتصادی است و نیاز اولیه این شکوفایی به صحنه آوردن همه استعدادها و ظرفیت‌ها در اقتصاد کشور است.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری غدیر با اشاره به ابلاغ اصل ۴۴ قانون اساسی توسط مقام معظم رهبری افزود: این اصل نه تنها برای واگذاری اموال و امکانات دولت به بخش خصوصی است بلکه اعلام تحقق شکوفایی اقتصاد کشور و ایجاد فرهنگ به میدان آمدن بخش خصوصی است.

وی با بیان این نکته که در این شرکت، اندیشه گاهی به منظور بهره مندی از ایده‌های نو تشکیل شده است، گفت: ما با سایر شرکت‌های سرمایه‌گذاری وارد تعامل شده ایم تا با کمک یکدیگر در راه شکوفایی اقتصادی کشور گام‌های موثرتری برداشته و در همان راستا به سوددهی بنگاه‌های خود نیزبپردازیم.

یادآور می‌شود همایش نوآوری، شکوفایی و عدالت اقتصادی، سی ام دی ماه به همت قوه‌قضاییه، وزارت کار و امور اجتماعی و شورای سیاست‌گذاری روزنامه سیاست روز و با حضور دری نجف آبادی دادستان کل کشور، رییسی معاون اول قوه قضاییه، محمد جهرمی وزیر کار و امور اجتماعی، محسن معماری مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری غدیر و تنی چند از مدیران، کار آفرینان و کارشناسان اقتصادی در محل سالن تلاش وزارت کار برگزار شد.

در این همایش، شرکت‌های سرمایه‌گذاری غدیر، سیمان کردستان، سیمان شرق، سیمان دشتستان، بین‌المللی توسعه ساختمان، موتوژن، پتروشیمی پردیس، آبگینه، خدمات مدیریت و بازرگانی غدیر و اعتضاد غدیر از شرکت‌هایی بودند که موفق به دریافت تندیس نوآوران اقتصادی شدند. بپردازیم.

ادامه در همین صفحه