فارس - معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری منطقه آزاد کیش گفت: مصوبات مربوط به راه‌اندازی بورس بین‌المللی کیش اجرایی شده، اما شروع فعالیت محقق نشده که در آینده نزدیک این بورس راه‌اندازی خواهد شد.

ابوالحسن سرشار با بیان اینکه بورس اوراق بهادار کیش به دلیل برخورداری از معافیت نیم‌درصدی مالیات، جاذبه بیشتری دارد اظهار داشت: به دلیل معافیت مالی نیم‌درصدی اکثر، کارگزاران بورس علاقمندند که بلوک‌های عمده سهام را در این بورس انجام دهند تا از تقسیم مالیاتی استفاده کنند.

وی ادامه داد: به همین دلیل است که بورس کیش بعد از تهران بیشترین حجم و ارزش معاملات را در میان سایر مراکز استانی بورس به خود اختصاص داده است.

سرشار در برابر این پرسش که سرمایه‌گذاران بومی چه مشارکتی در بورس اوراق بهادار کیش دارند پاسخ داد: مردم بومی و سرمایه‌گذاران حاضر در کیش هنوز وارد چرخه معاملات بورس اوراق بهادار نشده‌اند، اما امیدواریم در آینده مشارکت قابل توجهی از این گروه ایجاد شود.

وی درباره بورس کالای کیش گفت: با را‌ه‌اندازی بورس فرآورده‌های نفتی و محصولات پتروشیمی استقبال مطلوبی از این بازار جدید به عمل آمد که توسعه این بورس مدنظر سازمان منطقه آزاد کیش است.

معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش درباره جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای حضور در بورس‌های بهادار و کالای کیش نیز گفت: علاوه بر تخفیف نیم درصدی مشوق‌هایی در مواردی چون اسکان و تاسیس سریع دفاتر فعالیتی در نظر گرفته شده اما افزایش جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به عرضه سهام جدید شرکت‌ها بستگی دارد.

سرشار در رابطه با برنامه سازمان بورس برای راه‌اندازی بورس بین‌المللی کیش اظهار داشت: سازمان منطقه آزاد کیش مراحل مربوط به صدور مصوبات راه‌اندازی بین‌المللی کیش را انجام داده اما هنوز شروع به فعالیت‌ این بورس محقق نشده که امیدواریم در نشست روز جمعه مسوولان اقتصادی و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی شاهد تحقق این بورس مهم در آینده‌ای نزدیک باشیم.

دومین نمایشگاه بین‌المللی فرصـت‌های سرمایه‌گذاری در حالی از اول تا چهار بهمن برگزار شده که روز جمعه با حضور ۲۰۰ سرمایه‌گذار خارجی منطقه، فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ایران بررسی خواهد شد.