ایران بورس- در صورتی که بازار سرمایه کشور به شکل فراگیر و پایدار توسعه پیدا کند، موجب افزایش ثروت افراد جامعه می‌شود. دکتر حسن قالیباف اصل، مدیرعامل بورس اوراق بهادار با اشاره به مطلب فوق افزود: با پیشرفت بازار سرمایه می‌توان امیدوار بود که توزیع عادلانه سرمایه در کشور رخ دهد و تمامی افراد کشور به صورت یکسان در ثروت ملی بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به برنامه دولت در جهت توسعه خصوصی‌سازی و اجرای اصل۴۴، نقش بازار سرمایه کشور برای اقتصاد ملی حائز اهمیت عنوان و تاکید کرد: وجود بازار سرمایه رفاه اقتصادی مردم جامعه را افزایش می‌دهد، به همین دلیل تلاش ما در بورس اوراق بهادار مانع از بروز عدم تقارن اطلاعاتی شده و اخبار به شکلی یکسان در اختیار همگان قرار گرفته تا موجبات کارآیی بازار فراهم شود. با رعایت این مهم نه تنها عدالت و انصاف در بازار رعایت خواهد شد، بلکه شفافیت به معنای کامل در بازار پدیدار می‌شود.

مدیرعامل بورس اوراق بهادار در خصوص نقش بازار سرمایه در بحران‌های مالی جهانی گفت: بازار سرمایه در دنیا دقیقا مانند دماسنج عمل می‌کند، در سایر کشورها زمانی که دولت‌ها بخواهند تصمیم اقتصادی جدیدی را بگیرند از طریق شایعه کردن خبر در بورس، عکس‌العمل بازار سرمایه و به تبعات تصمیم خود ارزیابی می‌کنند.

وی ابراز امیدواری کرد: بورس تهران بتواند جای خود را در اقتصاد ملی باز کند تا در آینده به عنوان دماسنج اقتصادی عمل کند و بدین وسیله بازار سرمایه در تصمیم‌گیری کلان اقتصادی عنصر تاثیرگذار به شمار آید.