گروه بورس- افزایش درآمدهای حاصل از سرمایه‌گذاری، تعدیل مثبت ۱۶۰ریالی را برای پیش‌بینی سود هر سهم لامپ پارس شهاب در پی داشت.

براساس گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، لامپ پارس شهاب درآمد هر سهم امسال را با ۵۴میلیارد ریال سرمایه به‌طور خالص مبلغ ۹۵۷ریال پیش‌بینی کرده است.

این در حالی است که «بشهاب» در ۲۵تیر ماه سود هر سهم را مبلغ ۷۹۷ریال پیش‌بینی کرده بود که افزایش درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها موجب این تعدیل شده است.

همچنین پیش‌بینی عملکرد پارس شهاب برای سال مالی ۸۷ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۳۴درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۳۸درصد افزایش، سود عملیاتی ۳۰درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۴۸درصد افزایش داشته است.

شرکت اعلام کرده است که درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها در پیش‌بینی سال مالی ۸۷ به مبلغ ۱۱میلیارد و ۶۱۰میلیون ریال (۲۱۵ریال به ازای هر سهم معادل ۲۲درصد سود خالص) است. از سوی دیگر خالص درآمدها (هزینه‌ها)ی متفرقه به مبلغ ۱۰میلیارد و ۶۲۲میلیون ریال (۱۹۷ریال به ازای هر سهم، معادل ۲۱درصد سود خالص) اعلام شده است که شامل سود فروش دارایی ثابت، سود سپرده‌های بانکی و سود فروش ضایعات است. شرکت پیشنهاد هیات‌مدیره به مجمع عمومی عادی سال مالی ۸۷ جهت تقسیم سود میان سهامداران را ۵۰درصد سود خالص اعلام کرده است.پارس شهاب پیش‌بینی افزایش سرمایه را مبلغ ۲۷میلیارد ریال معادل ۵۰درصد سرمایه فعلی از محل مطالبات سهامداران اعلام نموده است.