ایلنا- برخورد با متخلفان بازار سرمایه در جهت حفظ حقوق سرمایه‌‏داران است.

خواجه نصیر، رییس نظارت بر تخلفات کارگزاران در پاسخ به اظهارنظرهای مودیان اقتصادی بازار سرمایه مبنی بر بر خورد سازمان بورس با متخلفان بازار سرمایه و بوجود آمدن نوعی بی‌‏اعتمادی در سرمایه‌‏گذاری‌‏ها گفت: لازمه ضرورت هر بازاری نظارت بر روش اجرایی آیین‌‏نامه‌‏ها و قوانین حاکم بر بازار است و با توجه به اینکه در یک سیستم اقتصادی پویا و فعال، بی‌‏انظباطی و تخلفات وجود دارد، برخورد با این تخلفات نه تنها بی‌‏اعتمادی برای بازار سرمایه به وجود نمی‌‏آورد، بلکه نشانگر وجود سیستمی هوشیار و مدافع حقوق سرمایه‌‏گذاران است.

وی افزود: در بازار سرمایه سیستم پیشگیری از تخلفات به طور مستمر انجام می‌‏گیرد که بر دو اصل پیشگیری و برخورد با تخلفات بنا شده است.

خواجه نصیر به تخلفات برخی از شرکت‌‏های کارگزاری اشاره کرد و اظهار داشت: «بیشترین تخلفات کارگزاران در مواردی از جمله عدم رعایت ثبت سفارش‌ها و تخلف در رعایت مقررات و آیین‌‏نامه‌ها بوده که با پیگیری‌‏های مستمر سازمان بورس، این تخلفات در حال رسیدگی هستند. در حال حاضر چند شرکت کارگزاری با دستکاری بازار، موجب ایجاد قیمت‌های ساختگی شده‌‏اند که پرونده‌‏های آنها توسط سازمان بورس به دادسرا ارجاع شده است.