گروه بورس- شرکت چرخشگر ۸۰درصد از سود پیش‌بینی شده سال ۸۷ را محقق کرد.

به گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار این شرکت سود هر سهم امسال را با سرمایه ۱۵۰میلیارد ریال مبلغ ۴۲۳ریال خالص پیش‌بینی کرد که در نیمه اول سال توانست ۳۳۹ریال آن را کنار بگذارد. پیش‌بینی سود پس از کسر مالیات شرکت در مقایسه با سال قبل ۲۲درصد افزایش دارد.

هیات مدیره چرخشگر سیاست تقسیم سود هیات مدیره را اعلام نکرده است. این شرکت در تاریخ ۲۲ اسفند ماه ۸۶ سیاست تقسیم سود سال ۸۷ از سوی هیات مدیره را مبلغ ۶هزار و ۲۳۶میلیون ریال اعلام کرده بود.

پیش‌بینی درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری در سال مالی ۸۷ به مبلغ ۳۴میلیارد و ۸۶۶میلیون ریال (۵۵درصد سود خالص و مبلغ ۲۳۲ریال به ازای هر سهم) است که مبلغ ۳۲میلیارد و ۳۱۶میلیون ریال آن مربوط به سود سهام بانک پارسیان و مبلغ ۲میلیارد و ۵۵۰میلیون ریال آن از محل سرمایه‌گذاری در شرکت ZF ایران است.

چرخشگر پروژه اکومات (۶۶درصد پیشرفت کار و با برآورد سرمایه‌گذاری بالغ بر ۴۲میلیارد و ۹۱میلیون ریال) و پروژه گیربکس۴۲ - S۵-۱۷)hدرصد پیشرفت کار و با برآورد سرمایه‌گذاری بالغ بر ۳۶میلیارد و ۶۱۷میلیون ریال) را در دست اجرا دارد که در این رابطه تاکنون جمعا مبلغ ۳۳میلیارد و ۸۵۰میلیون ریال سرمایه‌گذاری کرده است.

پیش‌بینی عملکرد چرخشگر برای سال مالی ۸۷ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۱۳درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۲۰درصد افزایش و سود عملیاتی ۳۳درصد کاهش نشان می‌دهد.