گروه بورس-اصغر جابریان شایعات مربوط به ناراحتی قلبی و سکته قلبی برادرش را به شدت رد کرد.

برادر محمد جابریان با بیان اینکه برادرش هم هم‌اکنون در خارج از کشور به سر می‌برد و طی روزهای آتی به ایران بازمی‌گردد، گفت: او در سلامتی کامل به سر می‌برد و ناراحتی قلبی و سکته او نیز در حد شایعه بوده است. اصغر جابریان ادامه داد: مشکلات به‌وجود آمده در رابطه با خرید سهام بلوکی فولاد خوزستان موجب شد تا برای ما که زیر تعهد پرداخت رقمی معادل ۱۳۶۴میلیارد تومان رفته بودیم، وضع نامساعدی ایجاد شود، اما شکر خدا، آقای جابریان (محمد جابریان) در حال حاضر در سلامتی کامل به سر می‌برند و برای پاره‌ای از کارهای مربوط به خود به خارج از کشور سفر کرده‌اند.

او درباره معامله بلوک ۵/۳۰درصدی «فخوز» گفت: درباره این معامله بزرگ مسائل بسیار زیادی مطرح شده که درست است و ما در انتظار تصمیم‌گیری درست درباره این معامله و مشکلات مربوط به آن هستیم.

اصغر جابریان در ادامه با رد ورشکستگی برادرش و فروش برخی از شرکت‌های خود به منظور تامین نقدینگی اقساط معامله فولاد خوزستان گفت: ورشکستگی صورت نگرفته و این اخبار همه شایعه است.

پس از مطرح شدن برخی اخبار غیررسمی درباره مشکلات به وجود آمده، در رابطه با معامله ۵/۳۰درصدی «فخوز»، شایع شد که جابریان به دلیل این مشکلات که اساسا با کل سرمایه وی و خانواده‌اش درگیر است، دچار سکته قلبی شده است. این شایعات حتی تا جایی پیش رفت که بحث انتقال او به خارج از کشور نیز جهت درمان مطرح شد.

محمد جابریان پس از خرید ۵/۳۰درصد از سهام فولاد خوزستان به ارزش ۱۳۶۴میلیارد تومان، با افت ۷۰درصدی قیمت جهانی فولاد مواجه شد.

از طرفی دیگر مطالبات وی از دولت و فولاد خوزستان، عدم‌پرداخت سود متعلق به وی که در مجمع به تصویب رسید و ممانعت از ورود دو عضو از طرف او به هیات‌مدیره «فخوز»، مناقشه‌هایی را ایجاد کرد که آینده بزرگ‌ترین معامله تاریخی بورس را با مشکل مواجه ساخته است.